یکه‌تازی سرمازدگی در اصفهان/ وقتی ضرر سهم عمده کشاورز می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی در فروردین و مهر ماه امسال در استان اصفهان گفت: تنها راهکار جبران خسارت در کشاورزی بیمه است و کشاورزان باید برای بیمه محصولات خود اقدام کنند. منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تأکید بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی در فروردین و مهر ماه امسال در استان اصفهان گفت: تنها راهکار جبران خسارت در کشاورزی بیمه است و کشاورزان باید برای بیمه محصولات خود اقدام کنند.

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تأکید بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت: در فروردین ماه امسال بر اثر سرمازدگی حدود هزار و ۵۰۰ هکتار زراعت و هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات دچار سرمازدگی شدند که ۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: سرمازدگی در مهر ماه امسال سبب شد ۱۱ هزار هکتار از زراعت و ۳۷۰ هکتار باغات در سطح استان اصفهان از سرما آسیب ببینند که ۱۰ هزار هکتار از آن ذرت علوفه‌ای بود و مابقی مربوط به محصلات لوبیا، یونجه، انگور، انار، سیب درختی و سیب زمینی بود.

وی با بیان اینکه خسارت سرمازدگی در مهر ماه ۱۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: تنها راهکار جبران خسارت در کشاورزی بیمه است و کشاورزان باید برای بیمه محصولات خود اقدام کنند، در استان اصفهان سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان غرامت از طریق صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه امسال سطح پوشش بیمه قابل قبول نبوده است، بیان کرد: مدیریت بحران به کشاورزان توصیه می‌کند نسبت به پوشش بیمه‌ای در سطح زراعت محصولات خود اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سطح پوشش بیمه در بخش کشاورزی در استان اصفهان کاهش پیدا کرده و باید افزایش پیدا کند، عنوان کرد: سال زراعی جدید آغاز شده است و مخاطرات کشاورزی همچون سرمازدگی، آفات نباتی، خشکسالی و سیل وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود دامداران، مرغداران، زارعان و باغداران نسبت به پوشش بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته ۲۳ هزار هکتار از باغات، ۹۱ هزار هکتار محصولات زراعی، ۱۹ هزار هکتار منابع طبیعی، ۳۲۸ هزار رأس دام و حدود ۸۲ میلیون قطعه طیور بیمه شدند که در بخش زراعت و باغات و دام قابل قبول نیست و باید رتبه استان در بخش بیمه بالا برود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در بخش مسکونی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن برای بیمه منازل در شهرها و روستاها ابلاغ کرده‌ایم، تصریح کرد: به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم که اموال منقول و غیرمنقول را در برابر حوادث بیمه کنند و در شهرضا بیمه منازل روستایی سبب شد خانواده‌ای که بر اثر آتش‌سوزی متحمل خسارت شدند در مدت ۵ روز خسارت به صورت کامل از سوی بیمه پرداخت شد، بنابراین همه بخش‌ها باید نسبت به بیمه کردن اموال منقول و غیرمنقول خود اقدام کنند.