سعید و حمید محمدی

بنیان‌گذاران سایت دیجی‌کالا

حمید وسعید محمدی در سال 1384 وارد فیلد عکاسی دیجیتال شدند و سپس برای خرید دوربین مورد نظرشان پس از جستجوهای متعدد در اینترنت ناچار به خرید آن از بازار جمهوری تهران شدند. پس از چند روز متوجه شدند لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است . بنابراین تجربه ی ناخوشایند آنها از خرید سنتی سبب ایجاد جرقه اولیه برای تأسیس شرکت دیجی کالا شد.

دیجی‌کالا از بزرگ‌ترین و یکی از با ارزش‌ترین کسب‌وکارهای اینترنتی کشور به شمار می‌آید که توسط برادان محمدی با سرمایه صفر و ۷ نفر نیرو کار احداث شد
حمید و سعید محمدی در اسفند ماه سال ۱۳۵۸ در محله ابوذر تهران و در خانواده ایی پر جمعیت متولد شده‌اند. مادر خانه دار و پدر به شغل نانوایی مشغول بود.
خانواده‌ایی با ۱۱ فرزند که از لحاظ سطح درآمدی و تحصیلات پدر و مادر بسیار معمولی بودند، ولی سبک زندگی متمایز از بافت اجتماعی منطقه سکونتشان، از آنها خانواده‌ایی تحصیلکرده که پدر و مادر به تحصیل اهمیت بسیاری می‌دادند،ساخت.

حمید محمدی در رشته مهندسی صنایع دانشگاه خواجه نصیر و سعید محمدی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات، تحصیلات کارشناسی خود را به پایان رساندند. در ادامه هر دو موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته MBA شدند.
حمید وسعید محمدی در سال ۱۳۸۴ وارد فیلد عکاسی دیجیتال شدند و سپس برای خرید دوربین مورد نظرشان پس از جستجوهای متعدد در اینترنت ناچار به خرید آن از بازار جمهوری تهران شدند. پس از چند روز متوجه شدند لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است . بنابراین تجربه ی ناخوشایند آنها از خرید سنتی سبب ایجاد جرقه اولیه برای تأسیس شرکت دیجی کالا شد.

پس از آغاز این کار آن‌ها توانستند به زودی پیشرفت زیادی را داشته باشند. در ابتدا و در سال ۱۳۸۵ آن‌ها تمرکز خود را روی محصولات حوزه دیجیتال مانند موبایل، لپ تاپ، دوربین و … گذاشتند و تلاش کردند تا با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت نمایند. آن‌ها در سال ۱۳۸۶ ارسال رایگان در تهران را نیز فعال کرده و نهایتا در سال ۱۳۸۸ رشد سالیانه ۲۰ درصدی را تجربه کرده بودند.
در سال ۱۳۹۱ آن‌ها تخفیفات ویژه‌ای را برای کالاهای خود در نظر گرفته و دیجی بن را راه اندازی کردند. علاوه بر آن در سال ۱۳۹۲ بخش‌های کاربردی دیگری نیز به این سایت اضافه شد که به عنوان نموده می‌توان به ۷ روز ضمانت بازگشت کالا، اشاره نمود.

در سال ۱۳۹۳ یک تغییر بسیار بزرگ در این سایت اتفاق افتاد و برادران محمدی تصمیم گرفتند علاوه بر کالاهای دیجیتال، به عرضه سایر محصولات نیز بپردازند. پس از آن و در سال ۱۳۹۳ مراکز توزیع خود در سایر شهرستان‌ها را نیز گسترده‌تر کرده و با این کار بر سرعت ارسال سفارشات اضافه نمودند. در حال حاضر این سایت بزرگ با ۱۰۰۰۰۰ فروشنده همکاری کرده و رضایت ۹۶ درصدی را از کاربران خود دریافت نموده است.
در سال ۱۴۰۰، بیشتر از ۸ هزار نفر به طور مستقیم در دیجی کالا مشغول شده‌اند! البته هدف‌گذاری برادران محمدی رساندن تعداد کارمندان به ۱۰ هزار نفر بوده که خوشبختانه در حال محقق شدن است.