مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله به خشکاله

روزانه حدود ۴۰ تن زباله در کشور تولید و تنها حدود هشت درصد این زباله ها بازیافت می شود

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

رسول حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این انجمن با همکاری شهرداری از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در مدارس مناطق مختلف اصفهان در راستای فعالیت محیط زیستی و ساخت زیربنای فرهنگ‌سازی و مهارت سازی در کودکان، با روشی کاملا جذاب و در قالب بازی، نحوه تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله را برای جلوگیری از تولید شیرابه و تخریب محیط زیست به دانش آموزان آموزش می دهد.
وی با اشاره به جشنواره ۳۶۵ غذای گیاهی سالم که روز جمعه در چهارباغ عباسی برگزار شد، ادامه داد: این جشنواره بزرگترین جشنواره غذایی گیاهی در خاورمیانه است که در اصفهان برگزار شد و در آن تابلوهای تهیه شده با پوسته های میوه و سبزی و صیفی به معرض نمایش درآمد. به گفته وی، همایش و سخنرانی به همراه اجرای غرفه های تغذیه سلامت در هفته جاری از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در جاده سلامت اصفهان برگزار می شود.

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد افزود: روزانه حدود ۴۰ تن زباله در کشور تولید و تنها حدود هشت درصد این زباله ها بازیافت می شود.