علیرغم تحریم های چهار دهه اخیر صنعت ایران توانمندتر شده است

نشست همکاری صنعتی ایران و کره جنوبی به منظور توسعه بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی و با مشارکت اتاق بازرگانی ، قطب صنعتی دانشگاه اصفهان و انستیتو سیاست گذاری اقتصادی کره جنوبی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

در نشست فعالان صنعتی ایران و کره جنوبی مطرح شد؛
علیرغم تحریم های چهار دهه اخیر صنعت ایران توانمندتر شده است

روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مصطفی رناسی در این نشست که با حضور سفیر جدید کره جنوبی در تهران، مدیر دفتر خاورمیانه و آفریقا مرکز انستیتوی سیاست های اقتصادی بین المللی کره جنوبی و فعالان و کارشناسان اقتصادی دو کشور برگزار شد،گفت:استان اصفهان با داشتن ۹ هزار واحد صنعتی بزرگ،متوسط و کوچک به عنوان قطب صنعتی ایران می تواند روابط اقتصادی نزدیکی با کره جنوبی برقرار کند.
وی با اشاره به تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران گفت:صنعت ایران طی چهل سال گذشته همواره در شرایط تحریمی قرار داشته اما با وجود فشارها و افزایش هزینه ها شاهد توانمندشدن واحدهای صنعتی بودیم.
رناسی خواستار همکاری شرکت های متوسط و کوچک کره جنوبی و ایران در شرایط تحریم شد و گفت:راهکارهای انتقال پول،لجستیک، تکنولوژی و فناوری و روش های تخصصی برای ارتقا بنگاه های متوسط و کوچک محور این نشست مشترک است .
یانگ پیونگ سوب (Yang Pyeong Seob)نایب رییس انستیتوی سیاست های اقتصادی بین المللی کره جنوبی (KIEP) در این نشست گفت:این مرکز از سال ۱۹۸۹ توسط دولت کره جنوبی با هدف تحقیق و سیاست گذاری در حوزه اقتصادی تشکیل شده و همکاری های فرهنگی،اقتصادی و علمی با کشورهای مختلف برقرار کرده است .
لی هون یونگ (Lee Kwon Hyun) مدیر دفتر خاورمیانه و آفریقا مرکز انستیتوی سیاست های اقتصادی بین المللی کره جنوبی (KIEP) در این نشست گفت:هیات ۱۰ نفره از Kief در بخش های بازرگانی ،حقوقی ،فرهنگی با هدف بررسی راه های همکاری با شرکت های ایرانی به این کشور سفر کردند.
وی خواستار مشخص شدند سیستم اقتصادی و بازرگانی ایران برای همکاری با شرکت های کره ای شد و گفت:در شرایط تحریم که جابه جایی کالا و پول بین دو کشور با چالش روبرواست می توان از متخصصان کره ای برای تبادل اطلاعات و فناوری بهره برد.
وی از شرکت های ایرانی خواست که به صورت شفاف و جزیی درخواست همکاری را به مرکز (Kief) اعلام کنند تا بر اساس حوزه های تخصصی شرکت های کره ای به آنان معرفی شود.
وی جا به جایی مهندسان و متخصصان را یکی از محورهای همکاری (Kief) در ایران برشمرد و گفت:نیروی متخصص انسانی در (SME) نقش بسزایی دارد و حضور متخصصان کره ای می تواند به توانمندشدن شرکت های ایرانی کمک کند.
وی تاکید کرد:بنگاه های متوسط و کوچک اقتصادی (SME) موتور رشد اقتصادی کره جنوبی هستند و در شرایط کنونی ایران این شرکت های می توانند مسایل و مشکلات صنعتی ایران را برطرف کنند.
گفتنی است هیات ۱۰ نفره کره ای با هدف بررسی راه های همکاری اقتصادی با ایران به این کشور سفر کردند .