امنیتی کردن حجاب، نقشه دشمن برای آندلسی کردن ایران

اين طرح به عنوان يک بازدارنده در برابر نقشه هاي دشمن تلقي شود  اما نبايد اين نکته را فراموش کرد که  اجراي چنين طرحي چنانچه با همکاري همه دستگاه ها و نهادهاي متولي همراه نشود مثمر ثمر نخواهد بود.

اتفاقات اخیر پیرامون کشف حجاب برخی از زنان و دختران در جامعه همگی نشان دهنده نقشه دشمنان ایران و اسلام ناب محمدی برای آندلسی کردن ایران و از بین بردن بنیان خانواده و به طبع تزلزل در ریشه های اعتقادی جوانان و در نهایت فروپاشی این نظام است.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع حامیان حجاب و عفاف در حرم حضرت معصومه (س) به یک نکته بسیار مهم اشاره کرد او حجاب و عفاف را موضوعی کاملاً فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت : « دشمن در تلاش است تا موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند و مردم را در برابر حاکمیت قرار دهد.»
آری همانطور که سردار بزرگ جبهه مقابله با کفر و الحاد به آن پرداخته حجاب و پوشش بانوان ریشه در تمدن بزرگ و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کشور ما دارد.
مورخان، باستان شناسان، اندیشمندان، جامعه شناسان و همه آنانی که بر روی تاریخ و تمدن ایران مطالعه کردند به این نتیجه رسیدند که زنان ایرانی پیش از اینکه اسلام به این کشور وارد شود دارای حجاب و پوشش مخصوص به خود بودند.

ویل دورانت مورخ مشهور آمریکایی در کتاب تاریخ و تمدن می گوید: « در ایران باستان بی حجابی و برهنگی علامت کنیزان و بردگان جامعه بوده و حجاب نماد اشراف و ایرانیان اصیل بوده است.»
واقعیت آن است که دین اسلام هرگز زنان ایرانی را مجبور به پذیرفتن حجاب نکرد چرا که قبل از اینکه اسلام حجاب را به آنان توصیه کند آنان حجاب داشتند و برهنگی در بین آنان معنا نداشت.

البته  حجاب در هر طبقه از طبقات جمعیتی ایران متفاوت بود و به مرور زمان شکل حجاب در بین زنان این سرزمین تغییر یافت و در هر سلسله از حکومت های مختلف، نوع حجاب بانوان هر کدام از طبقات جامعه نیز متفاوت بود.  تا اینکه نهایتاً چادر به عنوان حجاب برتر در فرهنگ زنان ایرانی نهادینه شد. به گونه ای که در دوران قاجاریه همه زنان برای رفتن به بیرون از خانه از چادر و روبند استفاده می کردند.

آری بررسی ها و پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد که حجاب زن ایرانی دارای یک ریشه و تمدن بزرگ ۳ هزار ساله است و متاسفانه در حفاظت از سنت، هویت و اصالت و انتقال این فرهنگ غنی به نسل جوان کوتاهی های زیادی   صورت گرفته است.

اولین ضربه به این فرهنگ غنی ایرانی در دوران رضاخانی که با کودتای انگلیس بر سر کار آمده بود وارد آمد و از همان زمان حجاب به موضوعی امنیتی تبدیل شد و حکومت دیکتاتور رضاخان عده زیادی از مردمی که به دلیل تعرض به بانوان و کشف حجاب آنان در صحن امام رضا (ع) تحصن کرده بودند را به خاک و خون کشید.

با وجود سختگیری های حکومت اما زنان اصیل و متمدن و بافرهنگ ایران هرگز حیا، پاکدامنی و عفت خود را از دست نداده و خیلی از این زنان چادر از سر خود بر نداشتندو نهایتاً دشمن در انجام این کار شکست خورد و نتوانست نقشه خود را پیش ببرد و فهمید که نمی تواند به وسیله زور و چماق با حجابی که یک فرهنگ ۳ هزار ساله پشت سر آن است مقابله کند.

پس از روی کار آمدن محمد رضا پهلوی دیگر خبری از کشف حجاب زوری در زمان رضاخان نبود اما دشمن این بار از راه ترویج بی بندو باری و فساد و فحشاء، پخش فیلم های سینمایی مبتذل، راه اندازی کاباره  و مغازه های مشروب فروشی و توزیع مجلات حاوی تصاویر مستهجن از زنان بی حجاب و برهنه سعی کرد تا بتواند فرهنگ مردم را تغییر دهد و تا حدودی نیز موفق شد اما سرانجام تلاش نیروهای متدین و مجاهد و انقلابی در دفاع از حریم حجاب و عفاف و حرمت زن ایرانی به ثمر نشست و رژیم فاسد شاهنشاهی به زباله دان تاریخ رفت و مردم ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب خواستار رعایت حجاب شرعی در تمام ارگان ها، اماکن عمومی و معابر شدند و بر حفظ آن به عنوان فرهنگ و هویت اصیل زن ایرانی تاکید کردند. تا جایی که رزمندگان اسلام در وصیت نامه های خود این نکته را به بانوان سرزمینشان یاد آور شده و می گفتند: «خواهرم حجاب تو کوبنده تر از سرخی خون من است.»

دشمن پس از اینکه در برابر رزمندگان غیرتمند، شجاع و با ایمان ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی و فتنه های مختلف که به وسیله نیروهای نیابتی خود به راه انداخته بود شکست خورد و دریافت که شکست دادن این نظام الهی از طریق نظامی امکان پذیر نیست با تصور اینکه می تواند به راحتی نسل جوان جامعه که امام را ندیده، وقایع روزهای اول انقلاب و جنگ را حس  نکرده و از معنویت دور هستند را منحرف کند.

در این میان عده ای از درون کشور هم با دشمن همراهی کرده و زمینه تغییر مُد و پوشش دختران و بانوان را کلید زدند از تغییر نوع پوشش و حجاب در مدارس دخترانه و دانشگاه ها گرفته تا بد پوششی بازیگران زن سینما و تئاتر و…تا جایی که کم کم بد پوششی و بد حجابی در جامعه رواج یافت اما هنوز این کارها نقشه دشمن را تکمیل نکرده بود و به همین خاطر فشارهای دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی موبایلی برای ترغیب و تشویق دختران و بانوان به کشف حجاب و تبدیل شدن این موضوع به یک مسئله امنیتی و انتظامی شکل گرفت و نهایتاً در روزهای آخر شهریور ۱۴۰۱ فتنه و آشوب بزرگ بر سر حجاب زنان در کشور به وجود آمد به گونه ای که سردمداران غربی و مزدوران رسانه ای آنان کار نظام را تمام شده تلقی کردند و مدام وعده پایان حکومت ایران را می دادند.

هرچند بار دیگر با ورود مردم ولایتمدار و راهپیمایی عظیم آنان در اعلام انزجار از آشوبگران و مخلان نظم و امنیت، آرامش به کشور بازگشت اما همین موضوع بهانه ای برای تعطیل کردن گشت های ارشاد و زمینه ای برای آزادی ولنگاری و کشف حجاب برخی از افراد فریب خورده در معابر عمومی شد.

اتفاقات اخیر پیرامون کشف حجاب برخی از زنان و دختران در جامعه همگی نشان دهنده نقشه  دشمنان ایران و اسلام ناب محمدی برای آندلسی کردن ایران و از بین بردن بنیان خانواده و به طبع تزلزل در ریشه های اعتقادی جوانان  و در نهایت  فروپاشی این نظام است.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم دراین باره می فرمایند: « مسلمان ها یک روزگاری از اسپانیا تا جنوب فرانسه یک کشور اسلامی به وجود آوردند مهد تمدن آغاز علم در اروپا از همان تمدن آندلسی قرون اولیه اسلام شروع شد وقتی خواستند آندلس را از مسلمان ها پس بگیرند کاری که کردند یک کار بلند مدت بود. گفتند باید جوان ها را فاسد کنیم و کردند. تاکستان وقف کردند که شرابش را به طور مجانی به جوان ها بدهند. جوان ها را کشوندند به سمت زنان و دختران خودشان برای اینکه آنها را آلوده شهوات کنند لذا سیاست امروز سیاست آندلسی کردن ایرانه من دارم به شما جوان ها می گویم این را …»

در خاتمه یک بار دیگر متذکر می شویم  طرح نور همانطور که فرمانده فراجا عنوان کردند اصلاً طرح امنیتی و انتظامی نیست چرا که فراجا موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع کاملاً فرهنگی و اجتماعی می داند و  با وجود کم و کاستی ها باز  می تواند این طرح به عنوان یک بازدارنده در برابر نقشه های دشمن تلقی شود  اما نباید این نکته را فراموش کرد که  اجرای چنین طرحی چنانچه با همکاری همه دستگاه ها و نهادهای متولی همراه نشود مثمر ثمر نخواهد بود.

بنابر آنچه گفته شد به این نتیجه می رسیم که حفاظت و پاسداری از حجاب و عفاف که میراث فرهنگ بزرگ زنان این سرزمین است فقط بر عهده فراجا نیست بلکه همه ارگان ها و نهادها از مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضائی، قوه مجریه گرفته تا  رسانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت صنعت، معدن و تجارت،  وزارت آموزش عالی، وزارت آموزش و پرورش، و ده ها وزارت خانه و دستگاه دولتی و غیر دولتی دیگر که در این حوزه وظایفی نیز بر عهده آنها نهاده شده بایستی به میدان بیایند و نگذارند دشمن موضوع حجاب را به مسئله پلیسی و امنیتی برای کشور تبدیل کند.