پیام فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم

معلمي، شغلي حساس ، مهم و اثرگذار بوده و در آموزه هاي ديني ما مسلمانان به اهميت شغل معلمي و استادي بسيار پرداخته شده است

فرمانده انتظامی استان در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد “مرتضی مطهری” هفته بزرگداشت مقام معلم را به معلمان، استادان، مدرسان و مربیان تبریک گفت.

در پیام سردار” حمید علینقیان پور” آمده است:

معلمی، شغلی حساس ، مهم و اثرگذار بوده و در آموزه های دینی ما مسلمانان به اهمیت شغل معلمی و استادی بسیار پرداخته شده است آنجا که امام علی (ع) می فرماید: « اگر شخصی به من مطلبی بیاموزد مرا بنده خود کرده است.» بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) نیز  در خصوص فرمودند: « شغل معلمی شریف ترین شغل ها و پر مسئولیت ترین شغل هاست. شریفت ترین شغل هاست برای اینکه شغل انسان سازی است همان شغلی که  تمامی انبیا برای هین معنا آمدند.»

امروزه تقریباً در کمتر جایی از دنیا این مقدار به مقام و جایگاه معلم و استاد توجه  شده است. در ایران پیش از انقلاب اسلامی روزی به نام معلم در تقویم کشور وجود نداشت اما پس از پیروزی انقلاب ،به شایستگی از سوی مسئولان  سالروز شهادت استاد آیت الله “مرتضی مطهری” به نام روز معلم و استاد نامگذاری شد تا مردم بیش از پیش به جایگاه و مقام کسانی که عمر خود را مصروف تعلیم و تربیت آنان کردند واقف شوند.

بدون تردید جامعه سالم در گرو تعلیم و تربیت صحیح و متعالی است و در این میان معلمان عزیز و استادان گرامی که نقش مهمی در تعلیم و تربیت نسل های آینده کشور دارند در حقیقت می توانند در امنیت جامعه نیز تاثیر گذار باشند. معلمان همجنین افراد کاردان و متخصص در زمینه کار فرهنگی هستند و نقش تاثیر گذاری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند چرا که می توانند با تعلیم و تربیت صحیح و آگاهسازی کودکان و نوجوانان آنان را در برابر جرایم و آسیب ها مصون سازند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و همه شهدای معلم کشور هفته گرامیداشت مقام معلم را به معلمان، مربیان و اساتید گرانقدر تبریک و تهنیت گفته ، سلامتی ، بهروزی و توفیق روز افزون آنان در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم. »