استیضاح ریاست کل نظام پزشکی کشور کلید خورد

با نامه ١٢ نفر از اعضای مجمع عملا استیضاح ریاست کل نظام پزشکى کشور کلید خورد.

استیضاح ریاست کل نظام پزشکی کشورکلید خورد

با نامه ١٢ نفر از اعضای مجمع عملا استیضاح ریاست کل نظام پزشکى کشور کلید خورد.

دراین نامه که توسط نمایندگان مجمع عمومی نظام پزشکی (دکتر بابک نمایی،کرج- دکتر علی سالاریان،نور- دکتر رویا ایزدی،صومعه سرا و ماسال- دکتر جمشید شکوری،اسفراین- دکتر علی احمدی،کبودر آهنگ- دکتر علیرضا محمودی،فریدون کنار- دکتر سلیمان علاقی،گنبد- دکتر فهیمه سالاری،مشهد- دکتر علیرضا لطفی کیان،دلیجان- دکتر عبدالرضا عزیزی،شیروان- دکتر علی چنگیزی،مراغه- دکتر شهاب الدین جنیدی،ورامین) نوشته شده است، خطاب به محمدرضا ظفرقندی رئیس کل نظام پزشکی کشور آمده است:

اکنون که به مجمع پایانی این دوره نظام پزشکی رسیده ایم با نگاه به تجارب گذشته و نقاط قوت و ضعف آن و بنا به وظیفه قانونی در برابر جامعه فرهیخته پزشکی که این روزها در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ از خودگذشتگی را به همگان می آموزند؛ نگرانی ها ومطالبات خود را به شرح ذیل اعلام می کنیم.

۱)عملکرد بسیارضعیف و قابل انتقاد معاونت فنی نظارت در مباحث تعرفه،مالیات،تاسیس شرکت های خصوصی شبهه ناک، ناکارایی کمیسیون ملی تعیین صلاحیت ها،ارتباط ضعیف با جامعه پزشکی ؛ از جمله نگرانی هاییست که پیشتر هم به آن اشاره شده بود و عدم تغییر سریع در این جایگاه حیاتی سازمان منجر به خسارت های بیشتر و غیرقابل جبران به جامعه نجیب پزشکی خواهد شد.

۲)عملکرد پرسش برانگیز مدیر کل روابط عمومی در تحمیل مخارج اضافی به سازمان نظام پزشکی،استخدام افراد بدون مجوز و ضوابط قانونی و تبلیغ سازمان یافته سایر رسانه ها محل اعتراض قاطبه نمایندگان مجمع نظام پزشکی است،ضمن استقبال از افزایش فعالیت و تحرک در این حوزه مهم ،انتظار می رود سیاست گذاری و عملکرد روابط عمومی قرابت و انطباق بیشتری با قوانین سازمان داشته باشد.

۳) حذف مجمع فوق العاده در بهمن ۱۳۹۸ توسط جمعی از هیات رییسه مجمع در حالیکه به امضای بیش از ۱۰۰ نماینده مجمع عمومی رسیده بود و عدم واکنش و سکوت جنابعالی همچنان برای نمایندگان مجمع و جامعه پزشکی جای سوال فراوان دارد.

۴) همچنین شفافیت عملکرد و قانون پذیری در قسمت های مختلف سازمان از جمله صندوق تعاون و رفاه و پرهیز از برخورد سلیقه ای با بازرسان محترم مجمع و پاسخگویی سریع و صریح به این عزیزان محل تاکید می باشد.

۵)تهیه سریع و متمرکز اقلام حفاظتی و ارسال آن به شهرستان ها نیز از نکاتیست که تا بحال بصورت کامل و کافی انجام نگرفته و با توجه به تداوم بیماری کووید-۱۹استقرار چنین تشکیلاتی در سازمان نظام پزشکی ضروری و حیاتیست.

درپایان این نامه نیز خطاب به محمدرضا ظفرقندی یادآوری شده است، امیدواریم به عنوان منتخب و معتمد مجمع عمومی نظام پزشکی کشور با رفع این نگرانی ها و پاسخ گویی شایسته به مطالبات مطرح شده موجب بازدهی بیشتر و خدمات مطلوب تر و ماندگارتر در روزهای باقیمانده این دوره سازمان نظام پزشکی شوید.

دریاوفایی