اردستان؛

پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان اصفهان

هر سال از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته کار و کارگری نام‌گذاری شده است که وزارت تعاون در این هفته برنامه‌ریزی‌هایی برای قدردانی و توجه بیشتر به قشر زحمت‌کش کارگر انجام می‌دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: با تلاش‌های انجام شده در یکی دو سال گذشته و با همراهی مسئولان شهرستان، اردستان پایین‌ترین نرخ بیکاری استان اصفهان را کسب کرده است.

وحید نقوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر سال از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته کار و کارگری نام‌گذاری شده است که وزارت تعاون در این هفته برنامه‌ریزی‌هایی برای قدردانی و توجه بیشتر به قشر زحمت‌کش کارگر انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه سعی داریم امسال کیفیت برنامه‌های هفته کار را ارتقا دهیم، افزود: برگزاری جشن روز کارگر در واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان یکی از برنامه‌های شاخص این هفته خواهد بود. همچنین برگزاری مسابقه ورزشی، دیدار با خانواده شهدای کارگر، سخنرانی و برپایی میز خدمت در نماز جمعه، سرکشی از برخی واحدهای صنعتی و دیدار با کارگران از دیگر برنامه‌های این هفته در اردستان خواهد بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان اردستان فعال هستند و حدود ۸۱۳۸ نفر کارگر در این واحدهای صنعتی مشغول کار هستند.

نقوی با بیان اینکه مقرری بگیران بیمه بیکاری در اسفند ۱۴۰۱ حدود ۸۲ نفر بودند که این تعداد در اسفند ۱۴۰۲ به ۶۱ نفر رسیده است، تصریح کرد: سال گذشته مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان ۱۱۷ درصد تعهد اشتغال خود را انجام دادند و با پرداخت مجموعاً ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ۲۱۶۳ شغل جدید در این شهرستان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: با مجموعه حمایت‌هایی که مسئولان شهرستان اردستان انجام دادند و تلاش‌های صورت گرفته اکنون نرخ بیکاری اردستان به ۷.۸۲ درصد رسیده است که پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان اصفهان است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: وضعیت اشتغال در شهرستان اردستان به بالاترین حد خود در چند سال گذشته رسیده است و اکنون واحدهای صنعتی برای جذب نیروی کار مجبورند مشوق‌هایی تعیین کنند. در حال حاضر برای هر فردی که نیاز به کار با حداقل حقوق و مزایا داشته باشد در این شهرستان کار وجود دارد.

نقوی گفت: عملکرد اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان رو به رشد بوده و طبق ارزیابی‌های اداره کل استان این اداره در بین شهرستان‌های هم‌تراز خود رتبه سوم و ۲۰ درصد رشد عملکرد داشته است.
وی در پاسخ به این سؤال که گاهی حقوق عقب مانده کارگران باعث گلایه آنها می‌شود، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در واحدهای صنعتی شهرستان اردستان باید توسعه پیدا کند فرهنگ کار و کارگری و بالا رفتن اعتماد بین نیروی کار و کارفرما است. اگر این دو موضوع در واحدهای صنعتی ما تقویت شود مطمئناً شاهد رشد تولید و نیروی انسانی و برطرف شدن مشکلات این حوزه خواهیم بود.