یک حرکت جدی برای ادامه ساخت متروی بهارستان 

مترو یکی از سه پروژه مهم و در اولویت شهر بهارستان است.

حمیدرضا رحیمی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان   با اشاره به اینکه برای تأمین اعتبار پروژه مترو پیگیری ویژه‌ای از سوی مدیریت استان اصفهان شده است، افزود: مترو یکی از سه پروژه مهم و در اولویت شهر بهارستان است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ اعتبار ملی پروژه مترو بالغ بر یکصد میلیارد تومان بود، اضافه کرد: اوایل سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان به ما تخصیص دادند که صرف پرداخت دیون قانونی و مطالبات پیمانکاران شد و ۹۰ میلیارد پرداخت نشده بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های که شرکت مادر و مدیریت استان انجام دادند مابقی اعتبار دقایق پایانی سال گذشته در ۲۹ اسفند به صورت اوراق و اسناد به حساب شرکت مادر واریز شد و علی رغم دیونی که داریم با این اعتبار تحرکی را در پروژه مترو خواهیم داشتیم.

رحیمی با بیان اینکه نیاز اعتباری پروژه متروی بهارستان براساس نرخ ارز ۱۴۰۲ و دلار قبلی بالغ بر چهار هزار میلیارد بوده است، اظهار کرد: باید توجه داشت تجهیزات مترو اقلام وارداتی است که نرخ آن‌ها با نوسان دلار بسیار تغییر می‌کند و از این رو تغییر نرخ ارز به چهار همت نیاز اعتباری این پروژه باید لحاظ شود.