معاون گردشگری کشور خبر داد:

نقطه مرتبط با گردشگری مقاومت تا پایان برنامه هفتم توسعه ثبت‌ملی می‌شود

در گردشگری مقاومت باید تولید محتوا صورت گیرد و علاوه بر تبیین آن، مصداق‌های گردشگری مقاومت انتخاب و با بهترین شیوه در گردشگری بیان شود.

اولین روز از ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان باحضور شهرهای عضو دبیرخانه گردشگری مقاومت و برخی فعالان گردشگری و مسئولان در اهواز برگزار شد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی در این گردهمایی با تأکید بر اهمیت گردشگری مقاومت در برنامه هفتم توسعه گفت: وزارت میراث‌فرهنگی مکلف است با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و وزارت ارشاد تا پایان برنامه توسعه حداقل ۱۵۰ نقطه مرتبط با انقلاب اسلامی مانند زادگاه قهرمانان، بزرگان انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و میدان‌های بزرگ حماسه‌آفرینی آن‌ها، همچنین اماکن مرتبط با حوادث تاریخ انقلاب اسلامی را در فهرست آثار ملی ثبت کند.

علی‌اصغر شالبافیان بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری مقاومت استان خوزستان و راهکارهای تولید محصولات گردشگری مقاومت، شبکه سازی بین ذینفعان و پیگیری راهکارهایی که برای این موضوع با مقامات استان مدنظر است بررسی خواهد شد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: موضوعاتی از قبیل تبیین مفهومی گردشگری مقاومت، ادبیات ناظر بر آن و شبکه‌سازی در این حوزه سبب شد تا نشست‌هایی تخصصی در حوزه گردشگری مقاومت در استان‌های بوشهر، قم، گیلان، خراسان رضوی، دفتر معاونت گردشگری و اهواز برگزار شود.

او گفت: در گردشگری مقاومت باید تولید محتوا صورت گیرد و علاوه بر تبیین آن، مصداق‌های گردشگری مقاومت انتخاب و با بهترین شیوه در گردشگری بیان شود.

شالبافیان با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: وزارت میراث‌فرهنگی مکلف است با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و وزارت ارشاد تا پایان برنامه توسعه حداقل ۱۵۰ نقطه مرتبط با انقلاب اسلامی مانند زادگاه قهرمانان، بزرگان انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و میدان‌های بزرگ حماسه‌آفرینی آن‌ها، همچنین اماکن مرتبط با حوادث تاریخ انقلاب اسلامی را در فهرست آثار ملی ثبت کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: این موضوع بالقوه تولید محصولات گردشگری جدید را فراهم می‌آورد و از این نظر وظایف ما سنگین‌تر می‌شود زیرا این موضوع را باید نظام‌مند کنیم.