گردشگری و افزایش اقتصاد استان‌ها

در بسیاری از نقاط کشور از جمله گیلان شاهد رونق تولید و اشتغال در حوزه های مختلف از جمله گردشگری هستیم. یکی از نیازهایی که هر استان پر جاذبه برای تبدیل شدن به قطب گردشگری، داراست، برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف برای برقراری ارتباط با بازارهای بین ‌المللی است.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان این که گردشگری یکی از مهمترین محرک‌های چرخ تولید و اقتصاد کشور است، گفت: گردشگری می‌تواند در ارتقای سطح اقتصاد استان‌ها نقش به سزایی داشته باشد چرا که بسیاری از استان‌های ایران از جمله گیلان از این ظرفیت برخوردار هستند که بتوانند به قطب اقتصادی و پررونق گردشگری کشور تبدیل شوند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: در بسیاری از نقاط کشور از جمله گیلان شاهد رونق تولید و اشتغال در حوزه های مختلف از جمله گردشگری هستیم. یکی از نیازهایی که هر استان پر جاذبه برای تبدیل شدن به قطب گردشگری، داراست، برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف برای برقراری ارتباط با بازارهای بین ‌المللی است.

او گفت: البته که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده اما استانی همانند گیلان دارای بزرگترین نعمت گردشگری یعنی دریا و فضای سبز است که با برنامه ریزی و انسجام این نعمت ها می تواند در مسیر توسعه استان قرار بگیرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ارتقاء وضعیت اقتصادی استان و معیشتی مردم یکی از مهمترین اهداف و اولیت هاست، ادامه داد: حوزه وسیع گردشگری میتواند در ارتقای سطح اقتصاد استان ها نقش به سزایی داشته باشد چرا که بسیاری از استان های ایران از جمله گیلان از این ظرفیت برخوردار هستند که بتوانند به قطب اقتصادی و پررونق گردشگری کشور تبدیل شوند.

احمدی سنگری همچنین تاکید کرد: برای چرخش چرخ اقتصاد کشور نباید به خارج از مرزها چشم دوخت، برای مثال در استانی همچون گیلان و دیگر شهرهای شمالی کشور حمایت از بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و همچنین با اتکاء به اقتصاد دریامحور و حمل و نقل ریلی این استان ها میتوانیم اتفاقات خوبی را در بخش اقتصادی کشور رقم بزنیم.