گامی نوین در برگزاری چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم

آزاده سلیمان نژاد:شرکت کننده رشته ترتیل چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: نحوه نوین شرکت در مسابقات و هم چنین داوری می‌تواند گامی نوین در مسابقات قرآن کریم باشد. به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان سیدعلی موسوی‌زاده شرکت کننده بخش ترتیل چهل و سومین […]

آزاده سلیمان نژاد:شرکت کننده رشته ترتیل چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: نحوه نوین شرکت در مسابقات و هم چنین داوری می‌تواند گامی نوین در مسابقات قرآن کریم باشد.

به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان سیدعلی موسوی‌زاده شرکت کننده بخش ترتیل چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم از شهرستان خمینی شهر استان اصفهان در خصوص شیوه برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت های اعمال شده امسال شرایط ویژه‌ای برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نحوه شرکت در مسابقات نیز به شکل خاص‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و این نحوه نوین شرکت در مسابقه و هم چنین داوری می‌تواند گامی نوین در مسابقات قرآن کریم باشد.

موسوی‌زاده با اشاره به سابقه خود در فعالیت های قرآنی گفت: از سال‌های ابتدایی مدرسه توانستم با ورود به جلسات قرآنی خود و استعدادم را محک بزنم و به مرور در این زمینه تجربیاتی به دست آورم و تاکنون که حتی در سطح دانشگاهی و علمی نیز به مرتبه بالایی رسیده‌ام، همچنان به لطف الهی به فعالیت‌های قرآنی‌ام ادامه می‌دهم.

این قاری قرآن تصریح کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم جایگاهی است برای محک زدن و ارتقای سطح افراد و اینکه شرکت کنندگان می‌توانند دوستان قرآنی جدیدی پیدا کرده و از تجربیات یکدیگر جهت پیشرفت در عرصه قرآن و عترت استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مسابقات اوقاف بالاترین سطح را در میان مسابقات کشور دارد، تصمیم به شرکت در این مسابقات گرفتم تا توانایی خود را ارزیابی کنم.

موسوی‌زاده درمورد مراحل طی شده تا رسیدن به مرحله استانی افزود: امسال مسابقات به صورت منطقه‌‌ای برگزار می‌شود و در محل برگزاری مسابقات منطقه‌‌ای که در شاهین شهر بود توانستم به لطف خدا رتبه اول را کسب کرده و به مرحله کشوری راه پیدا کنم.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان این عرصه باید بدانند مسابقات هدف نیست و دوستانی که شرکت می‌کنند با هدف کسب رتبه و مقام به مسابقات نگاه نکنند؛چرا که این موجب می‌شود انسان از هدف اصلی دور شود.

وی افزود: مسابقات عرصه‌ای است برای فعالیت هرچه بهتر، یادگیری، آموزش‌های قرآنی و درحقیقت انس بیشتر با قرآن کریم؛ این مسابقات بستری برای ایجاد انگیزه بیشتر افراد در جهت گسترش معانی قرآنی است.

گفتنی است، چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت استودیویی ضبط شده و قضاوت و داوری مسابقات با پخش هم‌زمان آن از رسانه ملی انجام می‌شود تا از اعلام نتایج زودهنگام جلوگیری شود.

نمایندگان استان اصفهان در این مسابقات با حضور در ساختمان پخش مرکز صدا و سیمای استان، در بخش‌های مختلف این دوره از مسابقات کشوری شرکت کردند.

شرکت کنندگان استان در بخش بانوان نیز روز جمعه ۲۳ آبانماه، به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این مسابقات شرکت کرده و با داورانی که در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف استقرار یافته‌‌اند در ارتباط خواهند بود.