کارآفرینی ، نیروی محرکه اقتصاد

فرزانه مستاجران وقتی قرار است کسب و کاری راه اندازی شود تنها عددی که برای اشتغال زایی آن به چشم میخورد تعداد افراد شاغل به صورت مستقیم در آن کار است اما راه اندازی یک کسب و کار صد ها نفر را درگیر خواهد کرد و برای هر کدام عوایدی خواهد داشت اگر این کسب […]

فرزانه مستاجران

وقتی قرار است کسب و کاری راه اندازی شود تنها عددی که برای اشتغال زایی آن به چشم میخورد تعداد افراد شاغل به صورت مستقیم در آن کار است اما راه اندازی یک کسب و کار صد ها نفر را درگیر خواهد کرد و برای هر کدام عوایدی خواهد داشت اگر این کسب و کار موفق شود نیز این برکت در سطح جامعه افزایش پیدا میکند و به پشتوانه راه اندازی یک کسب و کار موفق سفره هزاران نفر گسترده خواهد شد.

از ابتدایی ترین روزهای تولد یک کسب و کار ، کارآفرین باید مراحلی هم چون دریافت مجوز ،خرید ابزار اولیه، اجاره مکان مورد نظر برای راه اندازی کسب و کار و … را پشت سر بگذارد . از راننده ای که کارآفرین را برای گرفتن مجوز به ادارات لازم همراهی میکند تا دارنده واحد تجاری برای فروش یا اجاره از این راه اندازی کسب سود خواهند کرد.

اما یک سری از مشاغل نیز چند سالی است رونق بیشتری گرفته است . مانند دفاتر ثبت و دریافت مجوز های لازم برای شروع یک کسب و کار. دنیای تجارت در نگاه اول یک ساختار اقتصادی صرف دارد. در حالی که قوانین و مقررات، این ساختار را پابرجا نگه می‌دارند. به همین دلیل است که پیش از شروع و راه‌اندازی کسب و کارها باید از قواعد حقوقی و الزامات آن آگاهی کافی داشته باشیم. و یا افرادی که این روزها به عنوان حسابدار امور حسابداری و از آن مهم تر امور مالیاتی موسسات تجاری مختلف را رفع و رجوع می کنند. جنبه مهمی که باید در کسب و کار به آن توجه کرد، امور مالی و مالیاتی است. در واقع شما در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید، باید امور مالی خود را مدیریت نموده و مالیات خود را پرداخت نمایید. به همین منظور در انواع کسب و کارها و امور تجاری تمامی اشخاص باید کد اقتصادی که مربوط به امور مالیاتی‌ست را دریافت نمایند. و همین امر باعث ایجاد اشتغال بیشتر شده است.

یکی دیگر از فعالیت های وابسته به راه اندازی اشتغال های جدید طراحی های لازم برای شغل مورد نظر است. به طور مثال طراحی سایت و یا فردی که تبلیغات کسب و کار را برعهده می گیرد و یا حتی طراح لوگو برای کارآفرین میتواند ایجاد اشتغال فراوانی بکند. این روزها طراحی لوگو و یا اصطلاحا نشان تجاری، هنری، فرهنگی و صنعتی یکی از مهمترین پارامترهای اولیه و ضروری در راه اندازی و آغاز کسب و کار، کارآفرینی و تجارت نوین در سراسر جهان است. لوگو با هدف هویت بخشیدن و معرفی فعالیت سازمان و یا تجارت مورد نظر طراحی شده و به عنوان یک نشان تخصصی ثبت خواهد شد.امروزه طراحی  لوگو و یا نشان های تجاری توسط نرم افزارهای مختلف در این زمینه انجام شده و احتیاج به پرداخت هزینه های مختلف خواهد داشت. خوشبختانه با افزایش استقبال کاربران و اطلاع از اهمیت طراحی نشان و یا لوگو، نرم افزارهای تخصصی بسیار زیادی در این زمینه برنامه نویسی شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. همین طراحی نرم افزار های مختلف توانسته اشتغال زایی ایجاد کند. معمولا طراحی، ساخت و ثبت لوگوهای فوق حرفه‌ای به منظور معرفی کسب و کارهای بزرگ، شعبه دار و بین‌المللی انجام شده و از اهمیت بسیار زیادی در گسترش بازاریابی و توسعه هدفمند تجارت های جهانی برخوردار است.

آنچه مشخص است اتصال چرخه اقتصادی کشور به همه زنجیره های آن است . یعنی اگر یک زنجیره قطع شود گردش اقتصادی از کار خواهد افتاد و نیروی محرکه این چرخش کسب و کار های فعال و نوین هستند که با کار آفرینی بیشتر مسبب ایجاد شغل های بسیار زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده اند. برای تداوم این روند و کمک به رشد بیشتر آن باید چالش های پیش رو برای ایجاد کسب و کار منتفع شود.