مسابقه‌ای برای نقش آفرینی بر بام شهر

شرکت کنندگان باید آثار خود را در قالب حداکثر دو شیت ۷۰*۱۰۰ سانتی متر به‌صورت عمودی طراحی و فایل آن را ارائه کنند. همچنین ارائه نسخه فیزیکی و چاپ شده اختیاری بوده و در صورت تمایل به تحویل نسخ فیزیکی، حداکثر دو شیت (فوم برد) ۷۰*۱۰۰ سانتی متر، برای هر اثر به آدرس ایمیل دبیرخانه مسابقه mosabeghesofe@gmail.com یا آدرس idea.isfahan.ir ارسال شود

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان از برگزاری مسابقه «نقش آفرینی بر بام شهر» با هدف طراحی فضاسازی سایت ورودی تله کابین صفه خبر داد.

محسن معصومی با اشاره به اینکه کوه صفه یکی از بهترین مناطق طبیعی و گردشگری اصفهان است که در ایام مختلف سال میزبان گردشگران، کوهنوردان و شهروندان بسیاری است، اظهار کرد: کوه صفه را به دلیل چشم انداز زیبایی که از شهر دارد با عنوان بام اصفهان می‌شناسند. این کوه دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است که با گذشت زمان توسعه یافته است. مدیریت شهری نیز تلاش کرده سلایق همه رده‌های سنی در این مکان تفریحی دیده شود و بخش طبیعی آن نیز همچنان بکر بماند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورودی و بدنه این منطقه گردشگری در سال‌های گذشته بدون یک المان مشخص به عنوان نماد این کوه زیبا بوده است، تصریح کرد: اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان به درخواست شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصمیم گرفت یک مسابقه برای طراحی خلاقانه و نوآورانه این المان برگزار کند.

وی ادامه داد: این المان که در سایت تله کابین منطقه گردشگری صفه نصب می‌شود باید بتواند محیطی فعال و پویا را به‌عنوان جاذبه گردشگری نشان دهد.

معصومی با اشاره به جامعه مخاطبان این مسابقه، گفت: دانشجویان و مهندسین معماری، شهرسازی، معماری منظر و … اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در این مسابقه شرکت و آثار خود را تا ۱۵ بهمن ماه به آدرس idea.isfahan.ir ارسال کنند.

وی ادامه داد: افراد به صورت فردی و یا گروهی (تا حداکثر ۳ نفر) می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و هر شرکت کننده تحت هر عنوانی تنها مجاز به ارسال یک اثر است، داوری مسابقه نیز به صورت یک مرحله‌ای انجام خواهد شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: عناصر طرح باید به صورت اختصاصی برای این مسابقه طراحی شده باشد، همچنین پیش از اعلام رسمی مسابقه، در هیچ رسانه‌ای اعم از دیجیتال و کاغذی منتشر نشده باشد و در هیچ مسابقه یا جایزه‌ای شرکت نکرده باشد.

وی نوآوری و خلاقیت و بهره‌مندی از تکنولوژی، میزان هماهنگی با سایت و بستر طرح، میزان تحقق پذیری پروژه (اقتصادی و اجرایی به لحاظ فنی و مهندسی) و ارائه جزئیات مربوطه، توجه به جنبه‌های زیست محیطی و اقلیمی در طرح و … را از جمله معیارهای داوری برشمرد.

رییس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان در مورد جوایز مسابقه نیز گفت: جوایز مسابقه در بخش حرفه‌ای برای رتبه اول ۱۰۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۵۰ میلیون تومان و رتبه سوم ۳۰ میلیون تومان است. همچنین جوایز مسابقه در بخش دانشجویی برای رتبه اول ۱۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۵ میلیون تومان، رتبه سوم ۳ میلیون تومان و رتبه چهارم ۲ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان باید آثار خود را در قالب حداکثر دو شیت ۷۰*۱۰۰ سانتی متر به‌صورت عمودی طراحی و فایل آن را ارائه کنند. همچنین ارائه نسخه فیزیکی و چاپ شده اختیاری بوده و در صورت تمایل به تحویل نسخ فیزیکی، حداکثر دو شیت (فوم برد) ۷۰*۱۰۰ سانتی متر، برای هر اثر به آدرس ایمیل دبیرخانه مسابقه mosabeghesofe@gmail.com یا آدرس idea.isfahan.ir ارسال شود.