صدها واحد صنعتی راکد در تملکِ بانک ها

معاون وزیر صمت و رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از شهرک صنعتی رازی شهرضا و افتتاح تصفیه خانه پساب فاضلاب گفت: در پایان سال ۹۸، حدود ۲۱ درصدِ واحد‌های راکد و نیمه راکد در تملک بانک‌ها بود که این رقم در حال حاضر، ۱۷ و […]

معاون وزیر صمت و رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از شهرک صنعتی رازی شهرضا و افتتاح تصفیه خانه پساب فاضلاب گفت: در پایان سال ۹۸، حدود ۲۱ درصدِ واحد‌های راکد و نیمه راکد در تملک بانک‌ها بود که این رقم در حال حاضر، ۱۷ و دو دهم درصد و معادل هزار و ۶۰۰ واحد است.

علی رسولیان افزود: پارسال ۲۰۰ واحد از تملک بانک‌ها درآمد و به چرخه تولید بازگشت و هزار و ۵۵۷ واحد راکد احیا و ۲۷ هزار شغل جدید ایجاد شد.
وی افزود: امسال، برنامه احیای هزار و ۶۰۰ واحدی را داریم که از ابتدای سال، ۲۴۰ واحد به چرخه تولید بازگشته است.
معاون وزیر صمت گفت: امسال، ۷۵۰ واحد تولیدی در کشور به بهره برداری رسیده و ۱۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، افزایش ۷۸ درصدی داشت.
علی رسولیان افزود : احیای واحد‌های راکد، افزایش ظرفیت واحد‌های موجود و ایجاد هزار کارگاه برای توسعه کسب و کار‌های کوچک و… در سطح کشور دنبال می‌شود.
معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اصفهان با بیش از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی بعنوان فعالترین استان در کشور محسوب می‌شود. علی رسولیان در حاشیه افتتاح تصفیه خانه سگزی اصفهان نیز افزود: توجه به ۲ حوزه تصفیه فاضلاب شهرک های صنعتی برای حفظ سلامت مردم و حفظ محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی ادامه داد: تامین آب مورد نیاز صنایع استان اصفهان، موضوع مهمتری است که در دستور کار جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قرار دارد.
معاون وزیر صمت اظهار داشت: امروز طرح های مهمی در زمینه تامین آب پایدار در استان به بهره برداری رسید که برای آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
وی اضافه کرد: رویکرد جدی و جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای تامین آب صنایع، توجه به احداث تصفیه خانه های فاضلاب و انتقال آب پساب است.رسولیان خاطرنشان کرد: امروز ۲ تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی اصفهان افتتاح شد که یکی از آنها در شهرک صنعتی جی با ۲۵ میلیارد تومان احداث شده که سرمایه گذاری روز آن بیش از ۵۰ میلیارد تومان است. وی بیان کرد: روزانه ۲ هزار مترمکعب پساب در این تصفیه خانه تصفیه می‌شود که به فضای سبز شهرک های صنعتی برمی گردد. به گفته وی، مدول تصفیه خانه شهرک صنعتی سگزی هم امروز با پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه بصورت شبانه روزی ۲ هزار مترمکعب پساب را تصفیه می‌کند. معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تامین به موقع آب برای صنایع استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در سال جاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی اصفهان سرمایه گذاری شده است. ۲ طرح تصفیه خانه نیز پنجشنبه در شهرک‌های صنعتی جی و سگزی در شهرستان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به بهره برداری رسید. این طرح ها شامل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی جی و تصفیه خانه شهرک صنعتی سگزی است. مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی جی با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب در روز با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی جی افتتاح شد. این طرح به‌عنوان اولین طرح در شهرک‌های صنعتی کشور است که به روش «ام بی آر» (یکی از روش های فیلتراسیون) انجام شده است. با بهره برداری از این تصفیه خانه که در مدت ۱۸ ماه احداث شده است ۲ هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی جی اضافه می‌شود و ظرفیت این تصفیه خانه به چهار هزار مترمکعب در روز می‌رسد. همچنین تصفیه خانه شهرک صنعتی سگزی با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در روز و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد. در این تصفیه خانه از روش یو ای وی آر و هوادهی گسترده استفاده شده که نوعی لجن فعال است. این تصفیه خانه با دبی ۲۰۰ مترمکعب در روز در حد استانداردهای بین المللی است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، پنجشنبه به منظور افتتاح شماری از طرح های عمرانی و خدماتی و بازدید از شهرک‌های صنعتی به استان اصفهان سفر کرد.