اگر امروز مطهری در بین ما بود برخی اتفاقات ناخوشایند رخ نمی‌داد

متأسفانه برخی متفکران ما به دلیل فقدان دانش و تشخیص لازم برای شناخت آسیب‌های جامعه، تلاش می‌کنند سواد انباشته‌ خود را به هر موضوعی تطبیق دهند

پیشنهاد می‌کنم واحد «مطهری‌شناسی» در دانشگاه‌ها تدریس شود

دریاوفایی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران با اذعان به اینکه مرتضی مطهری به لحاظ علمی، رفتاری و سبک پژوهش یک الگوی بی‌بدیل است، گفت: پیشنهاد می‌کنم واحد «مطهری‌شناسی» در دانشگاه‌ها تدریس شود. مطمئنا از برخی دروس کلاسیک معارفی سازنده‌تر است.

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم بزرگداشت شهید مطهری تصریح کرد: او نقد مردانه می‌کرد و هم مردانه همه‌ حرف مخالفان را مطرح می‌کرد و هم مردانه و مستدل آن را نقد می‌کرد. الان تقطیع، تحریف، دروغ و نقد مؤلف به جای نقد اثر، ابزار برخی منتقدان حرفه‌ای و بعضاً سازمان‌دهی شده است.

وی با اشاره به این که فساد از بالا به پایین و اصلاح از پایین به بالاست، ادامه داد: مطهری معتقد بود که فساد از خواص شروع می‌شود و به عوام سرایت می‌کند. برعکس آن صلاح و بیداری و تنبه از عوام شروع می‌شود و به خواص می‌رسد. نیاز امروز ما به «مصلح» و «حکیم» بیشتر از سایرین است، براین اساس حوزه‌ها و مراکز تربیتی و علوم انسانی باید به خلأ امروز جامعه توجه کنند.

ضرغامی با بیان این که شهید مطهری، زمینه‌سازی را برای رشد جامعه ضروری می‌دانست، افزود: این شهید بزرگوار معتقد بود اگر جامعه، حتی انتخاب اشتباهی بکند، باید تحمل شود تا یک ضرورت مهم‌تر به نتیجه برسد.

وزیر میراث فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کتاب «علل گرایش به بدحجابی» گفت: معتقدم همان موارد دلیل «علل گرایش به بی‌حجابی» هم است. اگر امروز مطهری در بین ما بود برخی اتفاقات ناخوشایند رخ نمی‌داد. متأسفانه برخی متفکران ما به دلیل فقدان دانش و تشخیص لازم برای شناخت آسیب‌های جامعه، تلاش می‌کنند سواد انباشته‌ خود را به هر موضوعی تطبیق دهند.