نخستین رویداد «استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی» کشور در دانشگاه اصفهان

ابراهیم رضایی مدیراداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان و دبیر اجرایی اولین رویداد استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی، از برگزاری اولین رویداد « استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی» کشور دردانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین واقعیت هایی که جامعه امروزبا آن مواجه است مسائل و آسیب های اجتماعی است که برسرراه توسعه قرار می گیرند. […]

ابراهیم رضایی مدیراداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان و دبیر اجرایی اولین رویداد استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی، از برگزاری اولین رویداد « استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی» کشور دردانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین واقعیت هایی که جامعه امروزبا آن مواجه است مسائل و آسیب های اجتماعی است که برسرراه توسعه قرار می گیرند. لذا براساس انعقاد تفاهمنامه ای که بین وزارت علوم و وزارت کشور انجام شد، در«سطح صف» دانشگاه اصفهان و استانداری و نهادهای زیرمجموعه ملزم به اجرای این رویداد شدند.
وی افزود: استان اصفهان و بسیاری از استان های همجوار ما که ۱۳ استان را پوشش می دهیم از مناطقی هستند که در این حوزه ها تقریبا وضعیت بحرانی دارند.
دبیر اجرایی نخستین «استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی» کشور همچنین بیان داشت: دراصفهان از هر سه ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد. حتی بعضی از نقاط استان ازهر یک و ۸ دهم ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود و نشان می دهد که ضرورت احساس شده و باید جامعه نخبگان اعم از دانشگاه و حوزه علمیه، ورود پیدا کنند و برای پیشگیری از آن ایده بدهند.
وی با بیان اینکه با این رویداد به دنبال جذب ایده های نو برای کاهش آمار طلاق هستیم خاطرنشان کرد: این مسئولیت برای جذب ایده و رفع این معضل به دانشگاه اصفهان که از تاثیرگذارترین دانشگاه های کشور است محول شد.
رضایی گفت: تا این لحظه حدود ۱۰۰ ایده به دبیرخانه اجرایی این رویداد رسیده است وقرار است به بهترین ایده اول ۷ میلیون تومان، بهترین ایده دوم ۵ میلیون تومان، بهترین ایده سوم سه میلیون تومان وبه ۱۰ خرده ایده هر کدام یک میلیون تومان اعطا خواهد شد.
مدیراداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان همچنین یادآور شد: یکی از خیریه های سطح شهر اعلام کرده معضلی دارد که اگر گروهی بتواند آن ایده را رفع کند ۵۰ میلیون تومان هم هدیه ویژه دریافت خواهد کرد.
وی گفت: استان ما به لحاظ خیریه ها، انفاق و صدقه اولین استان کشور محسوب می گردد اما از نظر سرمایه اجتماعی از پایین ترین استان های کشور می باشد. لذا با این ظرفیت و کاستی ها باید بحران آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق را جدی بگیریم.
امیررضا بهادرپوردبیردانشجویی نخستین رویداد استارت‌آپ کارآفرینی کشور نیز طی سخنانی گفت: با توجه به توانمندی های دانشگاه اصفهان به عنوان قطب علمی کشور، برگزار کننده این رویداد برای دانشجویان استان های اصفهان،تهران،قم،البرز،مرکزی،همدان،یزد، چهارمحال بختیاری، کهگلیویه و بویراحمد و لرستان می باشد.