بیشترین حد تورم در اردیبهشت، گریبان کدام استان را گرفت؟

  اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود شاخص تورم در استان‌های مختلف کشور را در سه حوزه تورم نقطه به نقطه، تورم ماهانه و تورم ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت را بررسی کرده است.  بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در شاخص تورم کل، در حوزه تورم نقطه به نقطه بالاترین تورم به استان بوشهر […]

 

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود شاخص تورم در استان‌های مختلف کشور را در سه حوزه تورم نقطه به نقطه، تورم ماهانه و تورم ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت را بررسی کرده است.

 بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در شاخص تورم کل، در حوزه تورم نقطه به نقطه بالاترین تورم به استان بوشهر با بیش از ۶۵ درصد اختصاص یافته است و پس از آن کردستان و خراسان جنوبی با ۶۳ درصد در رده‌های بعدی هستند. پایین‌ترین تورم ثبت شده در این حوزه نیز به هرمزگان با ۴۳، قم با ۴۴ و اصفهان و فارس با ۴۵ درصد اختصاص یافته است. استان تهران نیز در حوزه تورم نقطه به نقطه عدد ۵۰ درصد را به ثبت رسانده است. در حوزه تورم ماهانه (اردیبهشت) بالاترین نرخ به ایلام با چهار درصد اختصاص یافته و پس از آن نیز سیستان‌وبلوچستان با ۳.۲ و زنجان با سه درصد قرار دارند. کمترین تورم ماهانه در استان هرمزگان با سه دهم درصد و لرستان، همدان و فارس با شش دهم درصد ثبت شده است. تهران نیز در این دوره تورم ماهانه ۱.۶ درصدی را تجربه کرده است.