باید شرایطی فراهم شود تا نویسندگان ومحققان بتوانند از آثار فاخر وقدیمی در مورد شخصیت حضرت علی علیه السلام بهره مند شوند

آزاده سلیمان نژاد: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شخصیت شناسی امام علی(علیه‌السلام) با اشاره به ضرورت برگزاری این کنگره اظهار داشت: برای معرفی شخصیت والای امام علی(علیه‌السلام) به عموم مردم جامعه باید کتاب‌های کم‌حجم و خواندنی تدوین و توزیع شود تا مردم نیز بتوانند آشنایی بهتری با حالات آن حضرت […]

آزاده سلیمان نژاد:

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شخصیت شناسی امام علی(علیه‌السلام) با اشاره به ضرورت برگزاری این کنگره اظهار داشت: برای معرفی شخصیت والای امام علی(علیه‌السلام) به عموم مردم جامعه باید کتاب‌های کم‌حجم و خواندنی تدوین و توزیع شود تا مردم نیز بتوانند آشنایی بهتری با حالات آن حضرت در حوزه عدالت، شجاعت، انصاف، مدیریت و غیره داشته باشند.
وی افزود: دبیرخانه این کنگره می‌تواند کتاب‌هایی که درباره آن حضرت و شرح نهج‌البلاغه نوشته شده است را جمع‌آوری کند و با برپایی نمایشگاهی، نویسندگان و محققان بتوانند از آثار فاخر و قدیمی و نوشته شیعه و سنی درباره شخصیت این امام همام استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان با تبیین و معرفی برخی از کتب درباره امام علی(علیه‌السلام) گفت: آثار متعدد و مختلفی تا کنون به رشته تحریر درآمده است که باید شناسایی وبه جامعه علمی کشور معرفی شود.
گفتنی است در این نشست ، دبیر شواری سیاستگذاری کنگره با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ اثر شامل مقاله، کتاب، شعر و غیره به دبیرخانه کنگره رسیده است، گفت: دبیرخانه کنگره برای دریافت آثار، در ۳۴ محور اعلام فراخوان کرده و پیش نشست‌های علمی در برخی از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز برگزار شده است.
سید حسین رضازاده به طرح نشان ولایت که با هدف حمایت از آثار فاخر بزرگان عرصه ولایت است اشاره کرده و افزود:. این طرح که به مناسبت چهاردهمین قرن شهادت امیر المومنین(ع) با هدف «تبیین سیره و خصائص حضرتش به منظور حمایت از آثار ارزشمند علمی، دینی، فرهنگی و هنری; با محوریت مؤلفه های فرهنگ علوی اسلامی پایه گذاری شده است. این نشان را به ۱۴ نفر از شخصیت‌های بارز در حوزه امام علی(علیه‌السلام) اهدا و از زحمات آنان تقدیر و قدردانی می کنند.
شایان ذکر است دبیرخانه کنگره باز خوانی ابعاد شخصیتی حضرت علی علیه السلام تا ۱۰آبانماه سال جاری آماده دریافت آثار می باشد و اختتامیه گنگره نیز در بیست و ششم دی ماه ۹۸ در سالن حضرت خدیجه کبری (س)‌ موسسه اهل البیت (علیهم السلام)‌ برگزار می گردد.