استقرار۱۱۶موکب اصفهان با ظرفیت اسکان۱۳۰ هزارنفر در کربلا

آزاده سلیمان نژاد: به گزارش نسل فردا مسئول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار اعزامی به کربلا پیرامون تشریح آخرین وضعیت موکب های استان مستقر در کربلا در ایام اربعین ۹۸ گفت:علی رغم وجود همه مشکلات اقتصادی واجتماعی و تشدید مسایل مالی به حول وقوه الهی وبراساس تلاش ملت عظیم ومحب […]

آزاده سلیمان نژاد:

به گزارش نسل فردا مسئول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار اعزامی به کربلا پیرامون تشریح آخرین وضعیت موکب های استان مستقر در کربلا در ایام اربعین ۹۸ گفت:علی رغم وجود همه مشکلات اقتصادی واجتماعی و تشدید مسایل مالی به حول وقوه الهی وبراساس تلاش ملت عظیم ومحب عترت الله شاهد افزایش ۳۲ درصدی در زمینه تعداد موکب های مستقر و رشد ۳۵ درصدی در زمینه ظرفیت پذیرایی از زائران و محل اسکان هستیم.
مصطفی نوریان افزود؛ در سال گذشته تعداد موکب ها حدود ۷۵ عدد بوده که امسال تعداد آن به ۱۱۶ عدد رسید.همچنین ۸۵ هزار نفر ظرفیت اسکان موکب های استان در سال گذشته بود که امسال به ۱۳۰ هزار نفر رسیده است .به گفته نوریان سهم تغذیه روزانه در اربعین گذشته ۲۵۰ هزار پرس بوده که امسال به ۴۵۰ هزار پرس رسیده است.
وی با اشاره به اینکه موکب ها از لحاظ کمی وکیفی بسیار مجهز تر شده اند گفت: امسال برای اولین بار سامانه ثبت اطلاعات موکب داران به خوبی عمل کرد و مسولین موکب به موقع وارد سامانه شدند واطلاعات وتجهیزات خود را ثبت کردند.
مسئول ستاد باز سازی عتبات استان ادامه داد؛ همچنین امسال برنامه ریزی ها به خوبی جهت اعزام وسایل و موکب داران صورت گرفت .تنها به جهت رشد چشمگیر تعداد زوار اربعین وازدحام، مشکلاتی برای ورود وسایل نقلیه حامل تجهیزات موکب ها در مرزها ایجاد شد که استقرار موکب هارا در کربلا با تاخیر روبرو ساخت.
مصطفی نوریان تصریح کرد: براین اساس تا به امروز ۸۵ درصد از موکب های استان در کربلا به صورت کامل مستقر شده اند و ۱۵ درصد مابقی در حال استقرار تجهیزات خود بوده اند.
وی خاطرنشان کرد:عملیات خدمت رسانی به زوار از چندین روز گذشته توسط موکب های استان اصفهان آغاز شده است ومشکل خاصی در زمینه اسکان وپذیرایی زوار نیست فقط مشکل حاد امسال بحث گرما،تامین آب شرب و یخ است که در زمینه خنک سازی، موکب داران استان تاحدود زیادی با قراردادن کولرها این مشکل را مرتفع کردند.
نوریان ابراز کرد: تامین آب شرب روزانه و تامین یخ در کربلا برای زوار ایرانی به یک بحران تبدیل شده است وباید دولت عراق در این زمینه اقدام جدی برای سالهای آتی بکند.
وی با تاکید مجدد بر افزایش دو برابری تعداد زوار ایرانی در اربعین ۹۸ عنوان کرد: قطعا برای سالهای آتی باید در این زمینه تدابیری ویژه ای اندیشیده شود که یکی از نیازهای جدی برای سالهای آینده تامین زمین جهت استقرار موکب ها در کربلا است چرا که سال به سال ساخت وساز در شهر کربلا رو به افزایش است.
مسول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان یادآورشد: رینگ های ۱و۲ و۳ شهرکربلا سال به سال برای استقرار موکب ها بسیار محدود شده است وبرای این مشکل هم دولت عراق باید تدبیری ویژه بکند چرا که سال گذشته حدود۸۰۰ موکب در سراسر ایران بودند و امسال حدود۳ هزار موکب مستقر شده اند.