بیشتر سینماداران اصفهان طالب بازگشایی سالن‌ها از اول ماه تیر هستند

اصفهان – ایرنا – معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: بیشتر سینماداران این استان طالب بازگشایی سالن‌های سینمایی از اول ماه تیر هستند و در این زمینه اعلام آمادگی کردند. بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورهای بهداشتی و استفاده از […]

اصفهان – ایرنا – معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: بیشتر سینماداران این استان طالب بازگشایی سالن‌های سینمایی از اول ماه تیر هستند و در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورهای بهداشتی و استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت از اول تیر می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند؛ سینماهای کشور از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بودند.

محمدعلی جعفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سینماهای استان اصفهان به دلیل تعطیلی چهار ماه گذشته دچار خسارت‌های مالی زیادی شدند و با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا بیشتر آنها خواهان فعال شدن سالن‌های سینما هستند.

وی اظهارداشت: معاونت هنری و سینمایی این اداره‌کل در این پیوند نامه‌ای به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ارسال کرده است تا آنها درباره ضوابط و شرایط بازگشایی سالن‌های سینما اعلام نظر کنند.

وی با بیان اینکه تا ۲ روز دیگر منتظر پاسخ به این نامه می‌مانیم، افزود: اگر پاسخی داده نشد ما همان دستورهای بهداشتی که ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره بازگشایی سینماها صادر کرده است را ابلاغ خواهیم کرد تا سالن‌های سینما برای شروع اکران فیلم از اول تیر آمادگی لازم را داشته باشند.

جعفری اظهار امیدواری کرد که فعال شدن مجدد سینماها به گونه‌ای باشد که مردم و علاقه‌مندان به سینما با رعایت دستورهای بهداشتی از آن استقبال کنند و صرفه اقتصادی و رونق بهمراه داشته باشد.

وی درباره اینکه چه فیلم‌های سینمایی در صورت بازگشایی سالن‌های سینما اکران خواهد شد، توضیح داد: برنامه‌ریزی اکران فیلم‌ها در اختیار شرکت‌های خصوصی و تهیه کنندگان است و احتمال دارد فیلم‌هایی که مقرر بود در نوروز امسال اکران شود به روی پرده سینماها برود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با تاکید بر ۲ برابر شدن ظرفیت‌های سینمایی در این استان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گفت: استان اصفهان حدود ۳۰ سینما با ۵۳ سالن و ۱۳ هزار صندلی دارد.

ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا چند دستور بهداشتی برای بازگشایی سالن‌های سینمایی اعلام کرده است از جمله اینکه در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است، لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله‌گذاری ایمن رعایت شود، در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه‌کنندگان الزامی است، ضد عفونی کامل سینما و سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است، بوفه‌های سینما موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به‌صورت فله نیستند، استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی برای کارکنان و مراجعان الزامی است.

شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما حدود سه میلیارد تومان خسارت و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عدم النفع به بخش سینمایی استان اصفهان وارد کرده است.

تا کنون بیش از ۱۷۳ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند و بیش از هشت هزار نفر از آنها جان باخته‌اند.