ما زنده به آنیم که آرام نگیریم؟!

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم؟! آمار بارش های پاییزی در سال جاری از افزایش ۲۲۰ درصدی میزان بارش حکایت دارد این افزایش بارندگی گرچه پیش بینی شده بود اما نتوانست ذخایر آبی کشورمان را سامان دهد و همچنان مسئولین نوید یک تابستان بی آب و بی برق را می دهند و از مردم […]

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم؟!

آمار بارش های پاییزی در سال جاری از افزایش ۲۲۰ درصدی میزان بارش حکایت دارد این افزایش بارندگی گرچه پیش بینی شده بود اما نتوانست ذخایر آبی کشورمان را سامان دهد و همچنان مسئولین نوید یک تابستان بی آب و بی برق را می دهند و از مردم همچنان می خواهند صرفه جویی کنند در صورتی که تنها عده ای از طبقه قوی جامعه مبلغ قبوض برایشان فرقی ندارد و هر روز باید آب استخرهایشان را عوض کنند و الا بقیه مردم از ترس قیمت قبوضی که هر روز هم دارد بر تعرفه های آن افزوده می شود مجبور هستند صرفه جویی کنند. البته نه اینکه صرفه جویی و امر به صرفه جویی قابل انتقاد باشد اما اینکه این مردم همیشه باید در ترس و رعب به سر ببرند مساله ساز شده است.
اکنون که بارندگی ها افزایش یافته وظیفه مسئولین مهار این آب ها و ذخیره سازی برای تابستان است تا حداقل مردم یک تابستان در ترس بی آبی و بی برقی به سر نبرند و آرام باشند .
در همین پاییز پر بارش هنوز شهر های بزرگ از آلودگی نالان هستند.
در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا، پدیده غالبی است که هیچ راه چاره ای برای آن در نظر گرفته نشده به جز اینکه به مردم گفته شود کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید.
هر چند مردم نیز مقصر هستند و فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کشور ضعیف است اما اگر این وسایل حمل و نقل عمومی با کیفیت و در دسترس عموم مردم در همه نقاط کلان شهرها بود ، امروز شاهد هوای آلوده شهرها نبودیم و مردم اندکی با خیال آسوده تر به زندگی روز مره خود می پرداختند.
با این همه معضل در وزارت نیرو و راه های زیادی که برای حل آن وجود دارد اما برخی مسئولین تمام وقت خود را گذاشته اند تا الگوی مصرف را تغییر دهند در صورتی که اگر این امر به رسانه ها سپرده می شد و خود در صدد رفع موانع و مشکلات اصلی چون خشک شدن ذخایر آبی به دلیل انتقالات بی مورد و سدهای بی فایده بودند خیلی موفق تر می توانستند عمل کنند.
وزارت نیروی ما این روزها تمام افکارش حول تغییر در مصرف است. «نظام تعرفه فعلی آب مشوق بد مصرفی است»؛ این موضوع یکی از مهم‌ترین صحبت‌های وزیر نیرو در دوران وزارتش است، چراکه وی معتقد است نظام فعلی تعرفه‌گذاری آب هرگز با توسعه پایدار مبتنی بر شناسایی ارزش ذاتی آب سازگار نیست .
سیاست دولت دوازدهم مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم‌آبی است.
در همین راستا تمام برنامه‌های وزارت نیرو نیز برحسب همین اصل پایه‌گذاری شده است تا جایی که اصلاح قیمت آب یکی از ضرورت‌های اجرایی مدیریت منابع آبی کشور شناخته شده است.
اما باید گفت بگذارید آرامش به جامعه باز گردد .چرا هر روز حرف از گران کردن می زنید ؟
بگذارید مردم در کمال آرامش با فرهنگ سازی به این نتیجه برسند که باید درست مصرف کنند و الا فرهنگی که به اجبار بیاید به راحتی هم بر باد خواهد رفت.
مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان مسئولین را به کرنش با مردم دعوت کرده اند و از آنها خواسته اند با مردم مهربان تر باشید تا جایی که ایشان فرموده اند:«با مردم باید مثل پدر مهربان نسبت بهفرزندان باشد. اگر به شما خبر برسد که فرزندتان از بیماری، از سرما، از گرما، از گرسنگی، از تحقیر، از اهانت و از غربت رنج می‌کشد، چه حالی پیدا می‌کنید؟ می‌توانید تحمل کنید؟ در سطح کشور نسبت به هر کس چنین اتفاقی بیفتد، تا آن‌جایی‌که شما علم و اطلاع دارید، باید همین احساس را داشته باشید؛ نباید آرام و قرار داشته باشیم».
نه اینکه آرام و قرار را از مردم بگیرید در حالی که خود درآرامش به سر ببرید.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم؟!