سهیلا سلحشورکردستانی مرهمی بر زخم‌های ایرانیان

«کیتوتک» اولین شرکت تولید کننده پانسمانهای بدون الکل در ایران و خاورمیانه است. از دیگر تولیدات وی می‌توان به پوشش پلیمری زخم، استخراج کیتین و کیتوسان جهت ترمیم زخم اشاره کرد

«کیتوتک» اولین شرکت تولید کننده پانسمان‎های بدون الکل در ایران و خاورمیانه است که تا به حال توانسته کالاهای خود را به کشور‌های آسیای جنوب شرقی، مالزی و آلمان صادر نماید.
بانو سهیلا سلحشور کردستانی، دارای مدرک دیپلم از کالج چستر انگلستان، لیسانس‌شیمی از دانشگاه دمونتوفورد و همچنین دارای فوق لیسانس‌علوم‎الیاف و دکترای تخصصی شیمی از دانشگاه لیدز و همچنین دارای فوق دکترای تخصصی بیولوژی مولکولی از دانشگاه بیرمنگام است.

او طی سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ بعنوان مدیر گروه بیومتریال دانشکده پزشکی امیر کبیر مشغول به فعالیت بود و بعد از آن به عنوان عضو هیئت علمی این دانشکده برگزیده شد.
این بانوی موفق از سال ۱۳۸۰ بعنوان مدیرعامل شرکت «کیتوتک» مشغول به فعالیت می‌باشد. نام این شرکت مخفف کلمات کیفیت، تولید و تکاپو است. همچنین بین سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به عنوان مشاور عالی تحقیقات توسعه شرکت ساخت وسایل پزشکی کارخانه سوپا فعالیت کرده‌است.
«کیتوتک» اولین شرکت تولید کننده پانسمان‎های بدون الکل در ایران و خاورمیانه است. از دیگر تولیدات وی می‌توان به پوشش پلیمری زخم، استخراج کیتین و کیتوسان جهت ترمیم زخم اشاره کرد.

خانم سلحشور همچنین مقالات متعددی در زمینه های علمی دارد که می‌توان به ژنتیک مولکولی تالاسمی بتا در ایران و زیست تراش آنزیمی پارچه پنبه‌ای اشاره‌کرد. شرکت او تا به حال توانسته کالاهای خود را به کشور‌های آسیای جنوب شرقی، مالزی و آلمان صادر نماید.وی تا به حال برای۷۰۰ نفر شغل مستقیم و برای ۵ تا ۶ هزار نفر نیز شغل غیرمستقیم ایجاد کرده‌است. از افتخارات علمی ایشان نیز می‌توان به دریافت جایزه افتخاری محقق برتر در سال ۱۳۷۸ در جشنواره بین‌المللی خوارزمی و کسب لوح تقدیر نوآوری و شکوفایی در سال ۱۳۸۷ اشاره کرد.