روغن موتور و لاستیک کامیون با معضل توزیع و نظارت روبروست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه کمبودی در زمینه تولید لاستیک و روغن کامیون در کشور و استان وجود ندارد و در بازار هم به وفور وجود دارد گفت: مشکل اساسی در زمینه توزیع و نظارت بر نرخ این کالاهاست. مهران زینلیان در جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل پایانه‌ها و ناوگان […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه کمبودی در زمینه تولید لاستیک و روغن کامیون در کشور و استان وجود ندارد و در بازار هم به وفور وجود دارد گفت: مشکل اساسی در زمینه توزیع و نظارت بر نرخ این کالاهاست. مهران زینلیان در جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل پایانه‌ها و ناوگان حمل و نقل سنگین استان در استانداری اصفهان، با بیان اینکه مشکل روغن و لاستیک تنها مختص این استان نیست اظهار داشت: مشکل اصلی کامیونداران بیشتر در زمینه کنترل قیمت‌ها و توزیع روغن و لاستیک است.

وی با بیان اینکه روغن موتور و لاستیک کامیون به وفور در بازار وجود دارد اما در توزیع آن با مشکل مواجه هستیم افزود: مشکل کمبود روغن کامیونداران با افزایش ۲۵ درصدی نرخ آن تا ۲ روز آینده برطرف خواهد شد.

زینلیان با اشاره به اینکه بررسی و تبادل نظر لازم در مورد مشکلات تأمین روغن، لاستیک و گازوییل رانندگان کامیون استان در جلسه امروز انجام شد بیان کرد: با توجه به اینکه ۲۴ جایگاه عرضه سوخت گازوییل با قیمت ۶۰۰ تومان در هر لیتر در استان فعال شده است، باید اطلاع رسانی بهتری در این زمینه انجام شود.

وی گفت: کامیونداران استان اصفهان مسائل و مشکلاتی را در مورد افزایش نرخ کرایه و و محاسبه آن بر اساس “تن کیلومتر” داشتند و نا هماهنگی‌هایی نیز در این زمینه با استانهای مجاور، مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کرده است.

به گفته وی، با توجه به تفاوت هزینه حمل از این استان نسبت به سایر استانها رانندگان کامیون اصفهانی مجبورند برای پیدا کردن بار به مناطق دیگری مراجعه کنند که این امر مشکلاتی را برای رانندگان و صنایع بوجود آورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه همسان سازی نرخ کرایه حمل کامیون‌ها با استانهای مختلف باید اجرایی شود افزود: کارگروهی در این زمینه تشکیل و برنامه ریزی لازم انجام خواهد شد و در این حوزه برنامه ریزی و تصمیم گیری ویژه‌ای انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: سامانه آتیس (پرتال یکپارچه خدمات الکترونیک و اطلاع رسانی بار) برای بخش‌های مختلف حمل و نقل کالا در استان باید گسترش پیدا کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: نوبت دهی مجازی در مورد بارهای پایانه امیرکبیر و ذوب آهن باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در راستای افزایش بهره وری بخش و کاهش بار رسوبی (باقیمانده از قبل و بدون متقاضی) شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.

محمدعلی صلواتی افزود: با این اقدام کلیه بارها از طریق سامانه اعلام بار مجازی جذب خواهد شد و مشکلات و حاشیه‌های قبلی را در مورد بارهای رسوبی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: راه اندازی سالن اعلام بار مجازی در شرکت‌های سیمان سپاهان و نفت جی هم که مسوولان این شرکت‌ها در این زمینه قول مساعد دادند و مقرر شد که تجهیزات لازم را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا جلسه کارگروه حمل و نقل استان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات ناوگان حمل و نقل سنگین در استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و اعضای انجمن‌های صنفی کارفرمایی حمل و نقل و صنف رانندگان، در استانداری اصفهان برگزار شد.