برنامه‌های ایثار و شهادت با جنگ ترکیبی دشمن مقابله می‌کند

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، مسیر شهادت را به نسل‌های جدید منتقل می‌کند و نقش الگویی را دارد تا فرهنگ شهید و شهادت به نسل‌های مختلف منتقل شود

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان به فرموده رهبر معظم انقلاب، که فرهنگ جامعه را تحت تأثیر قرار داده، برگزاری برنامه‌های مرتبط با ایثار و شهادت است.

زهرا پناهی‌روا، در آیین اختتامیه جشنواره ملی «پرواز تا بی‌نهایت» در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان افزود: باید در این مسیر با برگزاری چنین جشنواره‌هایی، کارهای موثری برای نسل جوان بویژه در گام دوم انقلاب برداشته شود.

وی اظهار داشت: شهدا برای حفظ استقلال، آزادی و عظمت نظام جانفشانی کردند و باعث افتخار ملت ایران و دولت اسلامی شدند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در گستره جهان بینی الهی از منزلت والایی برخوردار است، گفت: از شهادت بعنوان بالاترین رتبه ایثار می‌توان نام برد و یکی از کراماتی است که از طرف خدا برای بشر به ودیعت نهاده شده است.

وی تاکید کرد: باید با قدم‌های محکم دانش‌آموزان و فرهنگیان بکوشیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را بعنوان ثمره انقلاب ترویج دهیم و این مهم نیازمند تلاش، هماهنگی و جدیت همگان است.

پناهی روا افزود: بر این اساس جشنواره‌های مرتبط با ایثار و شهادت بعنوان یک برنامه خاص نقطه قوتی هم برای تقویت باورهای دینی و رشد فضایل اخلاقی و هم سد محکمی در برابر هجمه فرهنگی دشمنان است.

وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره پس از چند سال که مدارس شاهد، کار مستقلی انجام نداده بودند نشان داد که می‌توان با برنامه‌ریزی بهتر و قوی‌تر در سطح ملی، فرصت خوبی را برای دانش‌آموزان شاهد و فرهنگیان ایثارگر رقم زد.

وی از صاحبنظران عرصه فرهنگ و قرآن، ورزش، هنر و دیگر بخش‌ها دعوت کرد تا با ارائه نظرات خود به برگزاری هرچه بهتر اینگونه رویدادها کمک کنند تا بتوان به هدف واقعی که الگوسازی نقش شهدا و آموختن سبک و منش زندگی آنها برای نسل امروز است، بهره برد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: دلیل‌اینکه دشمنان بدنبال کمرنگ کردن مسیر شهیدان و عوض کردن جایگاه جلاد و شهید هستند، اهمیت مقوله ایثار و شهادت است.

محمدرضا ابراهیمی افزود: دشمنان بدنبال تطهیر چهره کریه دشمنان بشریت مانند منافقان هستند، فرقه منحوسی که باعث شهادت ۱۷ هزار نفر از جوانان این مرز و بوم شامل دانش آموزان و معلمان شده است.

وی یادآور شد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، مسیر شهادت را به نسل‌های جدید منتقل می‌کند و نقش الگویی را دارد تا فرهنگ شهید و شهادت به نسل‌های مختلف منتقل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: اصفهان خاستگاه علما، فقها و هنرمندان و صنعتگران، پایتخت اعصار مختلف و خاستگاه سبک‌ها و تمدن‌های مختلف کشورمان بوده است.

وی، ویژگی شاخص این استان را شهیدپروری عنوان کرد که مصداق آن تقدیم ۲۴ هزار شهید گلگون‌کفن به اسلام و انقلاب است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اصفهان بیش از پنج هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز شهید دارد و به آن افتخار می‌کند و در میان مدارس این استان هفت مدرسه دارای بیش از یکصد شهید هستند و تنها یک مدرسه در شهرستان نجف‌آباد، محل تحصیل ۲۲۴ شهید است که از سوی رهبر معظم انقلاب لقب شهیدستان به این مدرسه داده شد.