ادبیات فعالان قرآنی برای نسل جوان خلاقانه باشد

آزاده سلیمان نژاد:شرکت کننده بخش قرائت چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم گفت: ضروری است که فعالان حوزه قرآنی با استفاده از ادبیات خلاقانه جوانان را به سمت یادگیری و عمل به قرآن سوق دهند. به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، نجمه السادات مهدوی […]

آزاده سلیمان نژاد:شرکت کننده بخش قرائت چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم گفت: ضروری است که فعالان حوزه قرآنی با استفاده از ادبیات خلاقانه جوانان را به سمت یادگیری و عمل به قرآن سوق دهند.
به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، نجمه السادات مهدوی با بیان اینکه من و خواهرم در بستر خانواده و با تشویق پدر نسبت به فراگیری قرآن کریم روی آوردیم، اظهار داشت: استعداد خوبی در صورت و قرائت قرآن داشتیم و از این رو این راه را ادامه دادیم و به صورت تخصصی در زمینه ترتیل و قرائت فعالیت می‌کنیم.
وی با اشاره به کیفیت بالای برگزاری مسابقات قرآن توسط سازمان اوقاف تصریح کرد: تنها نیاز این مسابقات ایجاد فضای رقابتی بهتر برای جوانان است.
شرکت کننده بخش قرائت چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن تصریح کرد: تکرار چهره‌ها در هر دوره از مسابقات آن هم در رتبههای برتر انگیزه ادامه راه را از دیگر شرکت کنندگان می‌گیرد و از این رو برای معرفی چهره های جدید قرآنی باید برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.
این قاری با بیان اینکه قانون حذفی در گذشته اجرایی شده و موفقیت خوبی را نیز داشت، ادامه داد: این در حالی است که این قانون به دلایلی که اطلاع رسانی نشد حذف شد و این امر مناسب نبود.
مهدوی افزود تعداد مراکز آموزش قرآنی در استان اصفهان  مناسب است اما برای ادامه فعالیت در سطح حرفه‌ای باید آموزش حرفهای را نیز دریافت کنیم که این ظرفیت آموزشی در استان اصفهان و بسیاری از دیگر استان‌ها وجود ندارد.
وی اضافه کرد: برای داور خوب شدن، مربی‌ حرفهای شدن و … نیاز با آموزش های حرفه‌ای داریم.
شرکت کننده بخش قرائت چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن با بیان اینکه حافظان قرآن باید عاملان به قرآن باشند، ادامه داد: چنانچه این امر اتفاق نیفتد منجر به مهجور شدن قرآن می‌شود و در این زمینه باید همه توجه لازم را نسبت به رفتار خود داشته باشند.
نجمه سادات مهدوی با بیان اینکه باید همه مربیان قرآنی رفتار و اخلاق قرآنی داشته باشند، اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت که اخلاق حرفه‌ای و قرآنی در آموزشگاهها در اولویت باشد و باید برای ایجاد انگیزه در نسل جوان باید با ادبیات روز با این گروه سنی ارتباط برقرار کرد.
مهدوی با بیان اینکه برخی از اساتید قرآنی همه علم خود را در اختیار آموزش گیرندگان قرار نمی‌دهند، اضافه کرد: در این زمینه اساتید باشد سخاوت بیشتری برای آموزش قرآن داشته باشند.وی گفت: ضروری است که فعالان حوزه قرآنی با استفاده از ادبیات خلاقانه جوانان را به سمت یادگیری و عمل به قرآن سوق دهند.