رویداد صنعتیار با تصمیم‌سازی به یاری صنعتگران با بهره‌وری پایین بشتابد

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه گفت: رویداد صنعتیار باید با تصمیم‌سازی به یاری صنعتگران با بهره‌وری پایین بشتابد تا در نوسانات اقتصادی دچار ورشکستگی نشوند.

علی صفر نورالله، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه در نشست صنعتیار گفت: رفع مشکلات فعالان اقتصادی بسیار مهم است؛ زیرا صنعتگران در نخستین قدم با مشکل عدم بهره‌وری در فعالیت اقتصادی مواجه هستند، چنانچه در کشورهای خارجی صنعتگران ارزان‌ترین و بهترین خدمات را دارند.
وی افزود: به این معنا شرکتی که بهره‌وری پایین یا بدون تکنولوژی و روش سنتی دارد به دنبال یک عاملی همچون رویداد صنعتیار است که این رویداد بتواند برای آنها تصمیم‌سازی کند.
عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه تصریح کرد: اگر شرکت‌های اقتصادی و صنعتگر با بهره‌وری پایین با توجه به نوسانات اقتصادی سال آینده دنبال راه‌حلی برای ایجاد بهره‌وری نباشند؛ دچار سونامی ورشکستگی می‌شوند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی دانشگاه‌ها و صنعتیار باید برای این صنایع تصمیم‌سازی و آنها را نجات دهند.
صفر نورالله در ادامه صحبت‌های خود از میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان و شرکت‌های خصوصی از سرمایه‌گذاران ۳۵ کشور اوراسیا در اردیبهشت‌ماه سال جدید خبر داد و گفت: باید بیشترین استفاده را در جلساتB2Bداشته باشیم و این در حالی است که این نشست ارتباطی با تحریم‌ها و دولت‌ها ندارد.

 حمید منتظر القائم، دبیر سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه در ادامه این نشست با اشاره به رویداد بین‌المللی اتاق بازرگانی و نشست با سرمایه‌گذاران ۳۵ کشور اوراسیا به تشریح جزئیات و چهارچوب قراردادهای صنعتیاری پرداخت.

 محمدابراهیم خاتمی، رئیس اداره پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این نشست، گفت: باتوجه‌به تعامل دانشگاه و صنعت و رویداد صنعتیار بر اساس مدل نوآوری باز و همچنین گشوده شدن درب بنگاه‌های اقتصادی بر روی تکنوبروکرها به‌عنوان رابط این موضوع برای سهولت در عقد قراردادها سازمان صمت به اشخاص حقوقی پس از بررسی‌های لازم مجوز و پروانه فعالیت فنی و مهندسی برای مدت یک سال صادر می‌کند.
وی افزود: البته صدور مجوزها شرایطی دارد که پس از بررسی شاخص‌ها و مطالعات و ملاک‌هایی همچون اجرای طرح تولید، بهبود سبک فناوری و سایر مواردی که درخواست مجوز دادند که پس کسب امتیاز لازم مجوز صادر می‌شود.

مجتبی فدایی، مشاور و ارزیاب فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بازخوردهای خوبی در نمایشگاه فن نما ایجاد شد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ما تسهیلگری در مراتب بالاتر نمایشگاه‌های بین‌المللی در اکوسیستم فناوری است و نمایشگاه اینوتکس به‌عنوان نمایشگاه مرجع نوآوری و فناوری با محوریت پارک علم و فناوری پردیس و همکاری معاونت علم و فناوری در کشور یکی از همین بسترهای داخلی است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه تمام اجزای علم و فناوری در کنار هم و زیر یک سقف هستند که بستری از طریق سرای نوآوری اتاق زمینه حضور در نمایشگاه آتی برای صنعتیار و نیز اتاق مذاکرات سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر و سلسله رویداد جانبی را فراهم خواهد کرد.
رویداد صنعتیار سه به‌منظور ایجاد ارتباط مؤثر بین بنگاه‌های اقتصادی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و باهدف شناسایی و پرورش کارگزاران حرفه‌ای (تکنوبرکرها) برگزار شد.
در این دوره که از سوی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه برگزار می‌شود، به نحوه عارضه‌یابی از شرکت‌هایSMEبر اساس مدل نوآوری باز، پرداخته می‌شود.
شرکت‌کنندگان در این رویداد پس از گذراندن تست‌های شخصیتی و تأیید در مصاحبه‌های روان‌شناسی و حرفه‌ای و شرکت در دوره‌های آموزشی، تحت راهبری تیم منتورینگ حرفه‌ای، به عارضه‌یابی و کمک به حل چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی می‌پردازند و نهایتاً بنا بر امتیازات کسب شده تیم‌های برتر شناسایی می‌گردند.