توسعه ۱۵ شهرک صنعتی استان اصفهان در دستور کار است

با شرایط کنونی امکان افزایش ظرفیت تولید و اشتغال تا سه تا چهار برابر در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان وجود دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: توسعه مساحت ۱۵ شهرک صنعتی تقاضامحور استان با هدف جذب سرمایه گذاران در دستور کار قرار دارد.

رسول سواری اظهار داشت: با توجه به چالش کمبود زمین در استان، برنامه ما پیگیری توسعه در شهرک‌های صنعتی موجود است و به‌دلایل توجیهات فنی و اقتصادی، در پی ایجاد شهرک‌های صنعتی کوچک در استان نیستیم و در حال توسعه شهرک‌های موجود در استان هستیم.

وی ادامه داد: استقرار و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید را با وسعت بالای هزار هکتار برای داشتن تمرکز مدیریتی و ارائه منابع راحت، ارزان و کیفی دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افزود: ایجاد شهرک‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال جاری است که در این راستا با توجه به وجود منابع معدنی غنی در شهرستان نایین، در تلاش برای احداث شهرک صنعتی فرآوری مواد معدنی هستیم که علاوه بر استفاده از ظرفیت مواد اولیه موجود، از خام فروشی هم جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در زمینه پوشاک و نساجی در استان اصفهان وجود دارد خاطرنشان کرد: درصدد ایجاد شهرک پوشاک در این استان هستیم و شهرک شیمی پارک اصفهان را در منطقه شهرضا که استعداد خوبی در این حوزه وجود داشت را دنبال کردیم.

سواری بیان کرد: راه اندازی شهرک‌های صنعتی، مساله تخصیص زمین به واحدهای فعال و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف را برطرف خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افزود: با شرایط کنونی امکان افزایش ظرفیت تولید و اشتغال تا سه تا چهار برابر در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان وجود دارد.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف را با جدیت در دستور کار قرار دادیم و اراضی که از سال‌های گذشته و دهه ۷۰ و ۸۰ تا دهه‌های اخیر واگذار شده در حال تعیین تکلیف هستند و با توجه قراردادهایی که وجود دارد بازپس گیری زمین‌ها انجام می‌شود.

سواری گفت: واحدهای فعال مجاور در اولویت ما برای واگذاری زمین‌ها قرار دارد و در صورتی‌که فعال مجاوری وجود نداشته باشد واحدهای صادراتی، در اولویت قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، واحدهای دانش بنیان جزو واحدهایی هستند که واگذاری زمین خارج از تشریفات به آنها انجام خواهد شد و اولویت‌های دیگری هم علاوه بر این سه اولویت اصلی وجود دارد اما اولویت اصلی در واگذاری‌ها واحد فعال مجاور، واحدهای دانش بنیان و واحد صادراتی، کم آب بر و تولید کننده محصولات با ارزش افزوده بالا قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.

هم‌اینک بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.