فروش راز موفقیت در فضای مجازی!

فرزانه مستاجران تا دنیا ادامه دارد سود جویان هم راهی برای کلاهبرداری پیدا خواهند کرد! زمانی بود که در کشور ما برخی با وعده دادن الماس مردم را به شرکت های هرمی دعوت می کردند و از این راه افراد زیادی متضرر شدند بعد از آن مردم متوجه شدند گول چنین وعده هایی را نخورند […]

فرزانه مستاجران

تا دنیا ادامه دارد سود جویان هم راهی برای کلاهبرداری پیدا خواهند کرد! زمانی بود که در کشور ما برخی با وعده دادن الماس مردم را به شرکت های هرمی دعوت می کردند و از این راه افراد زیادی متضرر شدند بعد از آن مردم متوجه شدند گول چنین وعده هایی را نخورند البته این پایان ماجرا نبود و هر بار کلاهبرداران در لباس جدید تری به اهداف خود می رسند . هنوز ما ایرانی ها متوجه نشده ایم که تا تلاش نکنیم موفق نمی شویم و گول این وعده هایی که قرار است یک شبه زندگی ما را دگرگون کند را نخوریم.

این روز ها کلاهبرداری ها شکلی متفاوت به خود گرفته است. مردم به خصوص جوانانی که در پی یافتن خوشبختی هستند هر روز چندین ساعت وقت خود را در فضای مجاز ی سپری می کنند و این بهترین فرصت برای سو استفاده است. دو میلیون بدهید تا راز موفقیت خود را به شما بگویم! این شعاری است که بیشتر فروشندگان پکیج های موفقیت هر روز سر می دهند  در حالی که  در کنار ماشین و خانه و ویلای میلیلاردی خود به تفریح می پردازند. به جوانان میگویند رسیدن به همه اینها راه میانبری دارد که شما نمی دانید.راستش را بخواهید چه کسی از امکانات و رفاه بدش می آید و حاضر نیست در قبال بدست آوردن این امکانات مبلغی حدود ۲ تا ۱۰ میلیون تومان بدهد؟

در واقع تمام این بلاگر ها کتاب سنگ فرش های این خیابان از طلاست را خوانده اند و متوجه شده اند برای پولدارتر شدن باید مردم را سر کار بگزارند!

فردی در بالکنی ایستاده و با اشاره به ماشین اش می‌گوید آیا دلت می‌خواهد تو هم این گونه زندگی کنی؟ پاسخ اینجاست چه کسی دلش نمی‌خواهد؟ فضای مجازی شمشیری دولبه است که هم می‌توان از آن بهره برد و شغلی مثل خرده فروشی‌های آنلاین یا … برای خود راه انداخت که بسیاری در شرایط کرونا با از دست رفتن کسب و کارشان از آن بهره بردند و هم می‌توان در تله‌های رؤیاپردازانه مشاورانی که یک شبه پولدارتان می‌کنند، افتاد. در بحران کرونا این مسأله باعث شد مردم بیشتر جذب شبکه‌های اجتماعی شوند.

اینهایی که یک میلیون فالوئر دارند بیشتر سلبریتی به حساب می‌آیند تا مشاور کسب و کار. بیشتر اینها گروه حمایتی دارند یعنی در گروه حمایتی اعلام می‌کنند که فلان ساعت، بروید فلان پست را لایک کنید. آنهایی که خانه و ماشین شان را استوری می‌کنند و می‌گویند شما هم می‌توانید، قطعاً پشتوانه دارند اینها مردم را ترغیب می‌کنند تا در کلاس‌هایشان شرکت کنند. واقعیت این است که مدل‌های درآمدی در فضای دیجیتال به این سادگی نیست. افراد برای اشتغال در فضای مجازی باید مسیری را طی کنند تا به یک سود و درآمد پایدار برسند. یک شبه پولدار شدن ممکن نیست. اینهایی که می‌بینید دنبال کنندگان میلیونی دارند، مدل درآمدی کسب و کارشان بر مبنای مشاور است. این افراد قطعاً در ابتدا کسب و کار دیگری داشتند یا شاید حتی کارآفرین بوده‌اند و وقتی به درآمدی رسیده‌اند یا شهرتی پیدا کرده اند مدل درآمدی تبلیغ گرفتن یا حتی مشاوره را هم به کسب و کارشان اضافه کردند.

اینکه آیا در شبکه‌های اجتماعی می‌توان کارآفرین شد یا یک شبه ره صد ساله را  رفت چقدر میتواند به واقعیت نزدیک باشد؟ چرا ما ایرانی ها دیگر دوست نداریم کار کنیم و به دنبال پولدار شدن بدون کار هستیم در حالی که ثروتمندان جهان همگی مدعی کار بیشتر همراه با فکر و اندیشه هستند. ایلان ماسک یکی از ثروتمند ترین افراد جهان است که میگوید در ابتدای شروع فعالیتم زمانی که با برادرم قرار بود از صفر شروع کنیم ، اگر رقبایمان ۵۰ ساعت در هفته کار می کردند ما ۱۰۰ ساعت در هفته فعالیت داشتیم و این یعنی دوبرابر آنها !