طوفان همدلی در شهر به راه افتاد

«طوفان همدلی» عنوان پویشی مردمی است که از ۱۷ اسفندماه آغاز به کار کرده و قرار است با همکاری و مشارکت جوانان و مردم اتفاقاتی را رقم بزند، از جمله؛ تهیه ماسک‌های بهداشتی در کارگاه‌های خیاطی و توزیع آن در مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهر.

طوفان همدلی در شهر به راه افتاد

«طوفان همدلی» عنوان پویشی مردمی است که از ۱۷ اسفندماه آغاز به کار کرده و قرار است با همکاری و مشارکت جوانان و مردم اتفاقاتی را رقم بزند، از جمله؛ تهیه ماسک‌های بهداشتی در کارگاه‌های خیاطی و توزیع آن در مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهر.

نادر گیویان‌پور، رئیس مجمع جوانان اصفهان اظهار کرد: مجمع جوانان اصفهان به عنوان ساختار مدیریتی بین سمن‌های جوانان استان شکل‌گرفته و همیشه برای ساماندهی رویدادها و برنامه‌هایی که به صورت مترقبه و غیرمترقبه اتفاق می‌افتد، برنامه‌ریزی می‌کند تا از توانمندی سمن‌ها در موضوعات مختلف استفاده کند.

وی افزود: از آنجا که شرایط فعلی کشور نیازمند مشارکت مردمی برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و بحرانی شدن شرایط است، این تشکل اقداماتی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده که از جملۀآن، می‌توان به پویش «طوفان همدلی» اشاره کرد. قرار است این پویش با همکاری و مشارکت جوانان و مردم اتفاقات خوبی را رقم بزند.

رئیس مجمع جوانان اصفهان با اشاره به اینکه بخش بزرگی از کارهای خود را در زمینۀ تولید محتوای رسانه‌ای، آموزشی و فرهنگی تعریف کرده‌ایم، گفت: از جملۀ این اقدامات می توان به تدوین کتابی ویژۀ کودکان اشاره کرد که قصد دارد کودکان و نوجوانان را بیشتر بااین ویروس آشنا کند و در مبحث آموزش بزرگسالان نیز اقدامات دیگری در حال انجام است.

وی با اشاره کمبود پک‌های بهداشتی در سطح شهر و به‌ویژه در مناطق کم برخوردار شهرها و حاشیه‌نشینان، تصریح کرد: در بخش دیگری از برنامه‌های پویش طوفان همدلی، تصمیم گرفته شده تا با استفاده از ظرفیت و توانمندی افراد دغدغه‌مند حوزه جوانان و سازمان‌های مردم نهاد برای تولید ماسک‌های بهداشتی اقدام کنیم.

گیویان‌پور ادامه داد: به همین منظور کارگاهی را آماده کرده‌ایم و با دستگاه‌های چرخ خیاطی که خود داوطلبان و مردم آورده‌اند و همچنین با تهیه مواد اولیه با هماهنگی‌های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا، فضای تولیدی شکل گرفته و تولید ماسک‌های بهداشتی توسط جوانان علاقمند شروع شده است.

این فعال اجتماعی ادامه داد: از آن جا که مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین به امکانات کمتری دسترسی دارند و سکونتگاه‌های غیر رسمی تلقی می‌شوند و مدیریت شهری هم نگاه ویژه‌ای برای ساماندهی اینگونه مناطق در حوزه برنامه‌ریزی‌های خود نداشته است، تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد به دنبال این هستند که بتوانند به افراد مناطق کم برخوردار کمک کنند.

وی با بیان اینکه پویش «طوفان همدلی» در سطح ملی است و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و سازمان‌های جهادی در تهران و اصفهان به صورت همزمان از ۱۷ اسفند کار خود را شروع کرده، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم رویکردمان، تامین نیازهای مناطق کم برخوردار باشد، چراکه سختی این شرایط برای این افراد دو چندان است و به همین منظور تلاش شده تا در این مناطق که نیاز بیشتری به آگاه سازی و توانمند سازی احساس می شود، ورود کرده و پک‌های بهداشتی را بین مردم توزیع کنیم.

رئیس مجمع جوانان اصفهان با یادآوری اینکه تمام فعالیت‌های این پویش مردمی است و ساختار اقتصادی یا دولتی ندارد، تصریح کرد: همه افرادی که در این طرح مشارکت دارند خودخواسته، از طریق فضای مجازی اطلاع پیدا کرده و برای فعالیت در بخش تولید و  توزیع اعلام آمادگی کرده‌اند.

گیویان‌پور در رابطه با شرایط کارگاه‌های پویش «طوفان همدلی» نیز گفت: در حال حاضر سه کارگاه فعال در سطح شهر اصفهان داریم که در بخش تولید شروع به فعالیت کرده اند از جمله در خیابان سروش، خیابان مبارزان و بزرگمهر که خانۀ جوان است و پایگاه اصلی ما نیز محسوب می شود. البته ممکن است پایگاه‌ها افزایش یابد، اما از آنجایی که لازم است فرآیند تولید ماسک با استاندارد خاصی انجام شود و ضوابط و بهداشت محیطی و شرایط تولید نیز باید تحت نظارت باشد، با تأکید معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، از پذیرش ماسک‌هایی که در منازل تولید می‌شود، معذوریم.

وی افزود: هرچند که علاقمند بودیم از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده کنیم، اما محیط‌هایی که به عنوان کارگاه‌های تولیدی در نظر گرفته شده، هر روز ضدعفونی و توسط کارشناسان بهداشتی ارزیابی می‌شود، بنابراین از لحاظ شرایط تولیدی و کارگاهی کاملا ایمن است.

رئیس مجمع جوانان اصفهان خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به همکاری دارند، می‌توانند از مدل‌های دیگر حمایتی همچون حمایت مادی برای تأمین مواد اولیه و کمک‌های معنوی برای اطلاع‌رسانی و کمک به نشر تولیدات محتوایی به این پویش کمک کنند.