بهبود یافتگان غیربومی کرونا در نقاهتگاه‌های استان اصفهان پذیرش نمی‌شوند

استاندار اصفهان گفت: نقاهتگاه‌ها برای پذیرش بیمار یا انتقال بهبود یافتگان سایر نقاط نیست بلکه در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور نگهداری بهبودیافتگان در مدت چند روزه معین است.

بهبود یافتگان غیربومی کرونا در نقاهتگاه‌های استان اصفهان پذیرش نمی‌شوند

استاندار اصفهان گفت: نقاهتگاه‌ها برای پذیرش بیمار یا انتقال بهبود یافتگان سایر نقاط نیست بلکه در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور نگهداری بهبودیافتگان در مدت چند روزه معین است.

عباس رضایی روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه مجمع نمایندگان مجلس و اعضای ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به پیش بینی تعدادی نقاهتگاه در نقاط مختلف استان توسط دانشگاه‌های علوم ‍پزشکی اصفهان وکاشان افزود: این نقاهتگاه‌ها  مخصوص پذیرش بهبودیافتگان این بیماری از نزدیک‌ترین مناطق پیرامون نقاهتگاه‌هاست و قرار نیست بیماری از جایی دیگر پذیرش شود.

وی با اشاره به تلاش‌های رسانه‌های بیگانه و عناصر ضد انقلاب اضافه کرد: این رسانه‌ها با تغییر حقایق به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند و لذا شهروندان اطلاع رسانی صحیح، صریح و شفاف را از رسانه‌های رسمی کشور دنبال کنند.

استاندار اصفهان همچنین در باره بودجه مقابله با کرونا گفت: تاکنون هیچگونه پولی در قالب وجه نقد، اعتبار، فروش اوراق و امثال آن در خصوص مدیریت بیماری کرونا به استانداری اصفهان تخصیص نیافته است ؛ البته در کل کشور اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در خصوص مقابله با این بیماری در نظر گرفته شده که از طریق وزارت بهداشت و درمان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به استقرار ۲ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در استان اصفهان، اظهار کرد: این دانشگاه‌ها نیز از این اعتبار بی‌بهره نیستند و اعتبارات دریافتی خود را در حوزه هزینه‌های مصرفی در امر پیشگیری و مبارزه به کرونا صرف می‌کنند.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: البته برخی نهادها و دستگاه‌های استان و شهر اصفهان مانند شورای اسلامی و شهرداری اصفهان و برخی شهرهای دیگر و مجموعه های سپاه و بسیج به صورت داوطلبانه و اعتباراتی را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته‌اند.

استاندار اصفهان همچنین در دیدار مجمع نمایندگان مجلس و اعضای ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: استان اصفهان از اولین استان‌هایی بود که با تشکیل ستاد استانی فعالیت‌های خود را در قالب هفت کمیته اجتماعی، سلامت، پشتیبانی، حمل و نقل، عملیات روانی، اطلاع رسانی و قضایی دنبال کرد.

وی با اشاره به اقدامات این ستاد، نصب تب سنج در فرودگاه، زندان و برخی نقاط دیگر، غربالگری در ورودی‌های استان، حذف ارائه تسهیلات به مسافران نوروزی و توصیه به مسافرت نکردن به اصفهان، راه اندازی نقاهتگاه در برخی نقاط استان برای بهبود یافتگان و برخی اقدامات تامینی و حفاظتی دیگر را از جلمه مصوبات و اقدامات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۴ جلسه ستاد و ۴۰ جلسه در سطح کمیته‌های هفت گانه برگزار شده است.

روسای کمیته‌های هفت گانه در این نشست به بیان گزارش هایی از عملکرد این کمیته‌ها و برخی مسائل و مشکلات کمیته‌ها و نیز برخی نمایندگان مجلس نیز به بیان نقطه نظرات، پیشنهادها و دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.

بنابر اعلام روز دوشنبه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا کنون ۳۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده‌اند، که ۱۵ تن از بین آنها فوت کردند و همچنان در وضعیت هشدار و قرمز بسر می‌بریم.

آرش نجیمی افزود: تا نوزدهم اسفند از یکهزار و ۸۵ نمونه مشکوک گرفته شده در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جواب آزمایش ۳۲۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب ۷۶۲ مورد منفی بود.