رفع نیازمندیهای استان اولویت برنامه‌های سفر

دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از دیگر برنامه‌های مهم سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان است

رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از اولویتهای مهم سفر به استان اصفهان رسیدگی ورفع نیازمندی‌های اداری وقضایی این منطقه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه در بدو ورود به اصفهان در فرودگاه این شهر افزود: در این استان ۲۲ دادگستری و تعدادی بخشهای قضایی وجود دارد. این مراکز کمبودهایی به لحاظ قاضی و کارمند دارند که باید با اقداماتی بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

وی اظهار داشت: مشکلاتی درخصوص وجود برخی از زندان‌ها در درون شهرها وجود دارد که باید جابجا شوند.

رئیس قوه قضاییه افزود: مشکلاتی نیز به لحاظ اداری در این استان وجود دارد که از نگاه بیرونی استانی برخوردار محسوب می‌شود ولی آنطور که شایسته مردم است نتوانستیم تاکنون کاری انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای افزود: باید بتوانیم قدری از مشکلات قضایی و حقوقی این منطقه را رفع کنیم که از اوال سال ۱۴۰۲ و در اردیبهشت تا شهریور و در نهایت تا مهر بتوانیم نسبت به تزریق نیروهای کارمند و قاضی به این استان اقدام کنیم.

وی یادآور شد: هیات‌هایی هم به شهرستان‌های مختلف استان اعزام شدند تا بتوانند از نزدیک و در تماس چهره به چهره با نیازهای آن منطقه آشنا شوند و قدمی برای رفع آن بردارند.

رئیس قوه قضاییه افزود: مشکلاتی نیز که درباره دولت و قوای دیگر مربوط می‌شود باید بتوانیم منتقل کنیم تا بتوانیم مقدار بیشتری از مشکلات این استان را رفع کنیم.

رئیس قوه قضاییه روز دوشنبه در هجدهمین سفر استانی خود در صدر هیات عالی قضایی وارد اصفهان شد و مورد استقبال مقامات استان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رویکرد سفر رسمی یک روزه حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای مساله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است.

انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با اقشار مختلف مردم استان و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی این استان در صدر برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه قرار دارد.

دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از دیگر برنامه‌های مهم سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان است.