۱۰۹ هزار نفر از بیکاران اصفهان دانش‌آموختگان هستند

اصفهان- ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۱۰۹ هزار نفر از مجموع ۲۵۰ هزار نفری بیکاران این استان را دانش‌آموختگان تشکیل می‌دهند. محسن نیرومند روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دانش‌آموختگان و اهداف تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها با نیازهای بازار تفاوت بسیار زیادی دارد و مراکز آموزش عالی باید نیروی مورد نیاز […]

اصفهان- ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۱۰۹ هزار نفر از مجموع ۲۵۰ هزار نفری بیکاران این استان را دانش‌آموختگان تشکیل می‌دهند.

محسن نیرومند روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دانش‌آموختگان و اهداف تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها با نیازهای بازار تفاوت بسیار زیادی دارد و مراکز آموزش عالی باید نیروی مورد نیاز بازار را تربیت کنند.

وی ادامه داد: کشور سرمایه‌گذاری فراوانی روی دانش‌آموختگان انجام داده و برنامه‌ریزی اشتغال باید طوری باشد که این افراد بتوانند مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای رسیدن این اهداف توسط کارگروه مهارت و اشتغال این استان دنبال می‌شود.

به گفته وی رشد بنگاه‌های استارت آپ محور در راستای اشتغال بیشتر افراد تحصیل کرده از سیاست استان اصفهان محسوب می‌شود.

۴۷ هزار فرصت شغلی در اصفهان محقق شد

نیرومند تصریح کرد: تعهد اشتغال استان اصفهان در سال گذشته ایجاد ۵۳ هزار فرصت شغلی بود که ۴۷ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۹۸ محقق شد این در حالی است که سیاستگذاری استان روی ۹۰ هزار  اشتغال قرار داشت.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اضافه کرد: به دلیل ریزش‌های پایان سال،  نتوانستیم این کار را انجام دهیم و ۲ ماهه آخر سال را از دست دادیم و برخی از طرح‌هایی که قرار بود به سرمایه‌گذاری برسد، تعطیل شد.

وی تصریح کرد: سامانه رصد اشتغال در فصل آخر سال قطع بود و هنوز اطلاعات این مدت را در اختیار نداریم که چه تعداد فرصت اشتغال در این سامانه ایجاد شد.

نیرومند اظهارداشت: کد ملی افراد برای هر اشتغال جدید در سامانه درج می‌شود تا قابلیت راستی آزمایی داشته و از آمار ساختگی جلوگیری شود و اشتغال‌ ایجاد شده توسط نهادهای مختلف دقیق همراه با کد ملی فرد در این سامانه ثبت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: امسال ایجاد ۹۰ هزار شغل جدید در استان پیش بینی شده است.

نرخ بیکاری در استان اصفهان بر اساس آخرین آمار از ۱۳.۸ در سال ۹۷ به ۱۰.۶ درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

جمعیت استان اصفهان دست‌کم  پنج میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در ۲۴ شهرستان است که بیشترین جمعیت معادل ۴۳.۷۳ درصد در شهرستان اصفهان و پس از آن کاشان (۷.۱۷ درصد)، خمینی شهر (۶.۲۶ درصد) و نجف آباد (۶.۲۴ درصد) است.

حدود ۳۹.۵ درصد از جمعیت استان در کلانشهر اصفهان زندگی می‌کنند.