کسب و کاری موفق

برای موفقیت در هر کاری برنامه ریزی لازم است. اینکه یک شبه پولدار شوید هم برنامه نیاز دارد . البته برنامه ای که خیلی زود به نتیجه برسد.! در به نتیجه رسیدن یک برنامه اقتصادی عوامل بیرونی زیادی دخیل هستند که تقریبا کنترل آن و برنامه ریزی برایش بسیاز سخت و یا بهتر بگویم غیر […]

برای موفقیت در هر کاری برنامه ریزی لازم است. اینکه یک شبه پولدار شوید هم برنامه نیاز دارد . البته برنامه ای که خیلی زود به نتیجه برسد.! در به نتیجه رسیدن یک برنامه اقتصادی عوامل بیرونی زیادی دخیل هستند که تقریبا کنترل آن و برنامه ریزی برایش بسیاز سخت و یا بهتر بگویم غیر ممکن است. اینکه فردا کدام کشور بر علیه سیاستمدارانش شورش کنند و تاثیر بر قیمت طلا و نفت و سکه بگذارد در ید ما نیست ، اینکه باد و طوفان و زلزله باعث شود قیمت های جهانی تغییر کند را نمیتوان پیش بینی کرد اما اینکه ما قرار است فردا چطور رفتار کنیم اندکی قابل پیش بینی و قابل تامل است که بهتر است برایش هدف گذاری کنیم . زیرا مسائل غیر قابل پیش بینی برای همه وجود دارد مهم ان است که مسائل دیگر را بتوانیم کنترل کنیم تا در کسب و کار و دیگر جریانات زندگی موفق باشیم.

اما انسانهای موفق چه عاداتی دارند؟ و چه برنامه هایی را دنبال میکنند؟ برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار در ابتدا باید این موفقیت را برای خود شرح دهیم و اینکه اگر به چه نقطه ای و با چه شرایطی برسیم به نظرمان موفق هستیم/ زیرا برخی از افراد سیری نا پذیر هستند و هیچ گاه از شرایط خود احساس رضایت نمی کنند.برای موفقیت در هر رشته یک چک لیست از باید ها و نباید های مربوط به آن کار تهیه کنید و هر ماه تیک بزنید که با کدامیک از آنها مشکل دارید و برای رفع آن مشکل ، برنامه ریری کنید.سعی کنید فرهنگ مکتوب داشته باشید و نکات لازم برای موفقیت را یادداشت کنید. داشتن دفتر یاداشت امور روزانه از واجب ترین قسمت های یک برنامه ریزی موفق است.

در روایات امده است که همنشین خوب باعث خوب شدن انسان می شود.در کسب و کار نیز این موضوع صادق است.موفقیت انسان به میزان زیادی به شخصیت پنج شش نفری است که با آنها بیشترین وقت خود را می گذراند، اگر آنها در بیزینس موفق اند شما هم موفق خواهید بود ، اگر اینها در کسب و کار موفق نیستند روی موفقیت شما تاثیر می گذارند ، اگر اینها در گروه آدم های موفق نیستند دوستان خود را عوض کنید. تخصص ، تجربه و عشق به کار میتواند مانند کاتالیزوری باشد که شما را هرچه زودتر به هدفتان برسند پس در کاری که تجربه ندارید و دوستش ندارید ورود نکنید. دنیا پر است از شغل هایی که شما میتوانید به آن عشق بورزید و از آن کسب درآمد کنید پس خود را ملزم به انجام کارهایی که دوست ندارید نکنید. کسانی که با یک مطالعه اینترنتی و یک مطالعه چند هفته ای ، بدون تجربه عملی پنج ساله وارد یک رشته شوند اگر آنچه را که آورده اند از دست بدهند نباید متعجب شد.

به غیر از عشق و علاقه و تجربه در کار برای رسیدن به موفقیت عوامل دیگری را نیز باید مد نظر قرار دهیم. ریسک های موجود در کسب و کار،از عوامل مهمی است که باید به ان دقت شود و با تمام جزییات مد نظر قرار گیرد.مدیرانی که ایده هایشان فاقد جزئیات است مدیر موفق نیستند ، کسانی که ایده هایشان جزیی محور است ، می توانند خلق ثروت کنند و الا اگر ریسک های موجود در بازار را در نظر نگیریم به زودی با شکست مواجه خواهیم شد و ره صد ساله را یک شبه برعکس خواهیم رفت. خوش خیالی بیش از حد در بازار کسب و کار و اعتماد بی مورد میتواند ضربه های جبران نشدنی به بدنه کسب و کار ما بزند. از قدیم گفته اند”  حساب ، حساب است ، کاکا ، برادر” پس بی مورد و با اعتماد بی جا کسب و کار و حتی روابط اجتماعی خود را دچار تنش نکنیم.

فرزانه مستاجران