ثبت ۴ اثر از آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی منقول ایران

آلبوم اسناد خطی و تصویری استاد شهریار، شاعر نامی خطه آذربایجان که هم اکنون در خانه موزه استاد شهریار واقع در شهر تبریز نگهداری می‌شود، به عنوان اولین اثر در فهرست آثار ملی منقول کشور به ‌ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از ثبت چهار اثر تاریخی این استان در فهرست آثار ملی منقول ایران خبر داد.

احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: طی جلسه ثبت آثار منقول که در ۱۳ اردیبهشت در دفتر ثبت آثار وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور برگزار شد، چهار اثر تاریخی منقول آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی ایران به ‌ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آلبوم اسناد خطی و تصویری استاد شهریار، شاعر نامی خطه آذربایجان که هم اکنون در خانه موزه استاد شهریار واقع در شهر تبریز نگهداری می‌شود، به عنوان اولین اثر در فهرست آثار ملی منقول کشور به ‌ثبت رسید.

او افزود: جلیقه و کلاه استاد شهریار نیز به عنوان دومین و سومین اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی منقول ایران با قدمتی مربوط به تاریخ معاصر ثبت شدند که این آثار نیز در خانه موزه تاریخی استاد شهریار نگهداری می‌شوند.

حمزه‌زاده تبریز را به عنوان نخستین شهر مجهز به تجهیزات و سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد و گفت: پمپ دستی آتش‌نشانی تبریز چهارمین اثر ثبت شده در طی این جلسه بود که با قدمتی مرتبط با دوره قاجاریه، هم‌اکنون در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نگهداری می‌شود.