کارشناس ارشد شرکت های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان:

وي افزود: بايد خدمات ويژه اي براي اعضاي اتاق بازرگاني در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غير تجاري در نظر گرفته شود و ميز خدمت و حضور اعضاي اتاق بازرگاني يکي از آنها است.

کارشناس ارشد شرکت های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری باید در روند ثبت شرکت‌ها سهولت بیشتری ایجاد کند تا افراد بیشتری به فعالیت اقتصادی ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین سلیمانی، شامگاه -چهارشنبه ۲۸ آذر ماه- در نشست آشنایی با فرایند ثبت و تغییرات در شرکت ها و تشکل های اقتصادی در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به پیشنهاد اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای ایجاد میز خدمت برای اعضای اتاق، اظهار کرد: اگر پروژه میز خدمت اجرایی شود می تواند نقش مهمی در ایجاد تعاملات میان اتاق بازرگانی و اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری داشته باشد که به نفع اقتصاد کشور است.

وی افزود: باید خدمات ویژه ای برای اعضای اتاق بازرگانی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در نظر گرفته شود و میز خدمت و حضور اعضای اتاق بازرگانی یکی از آنها است.

رییس اداره ثبت موسسات غیر تجاری، شعبه و نمایندگی
شرکت های خارجی ایران نیز در این نشست، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، پارلمان بخش خصوصی است و باید از نظرات اعضای آن در حوزه اقتصادی مربوط استفاده شود تا موجب رشد اقتصادی کشور شود. ابوالفضل میرزا محمدی با اشاره به فعالیت های مناسب اداره ثبت شرکت‌ها در توسعه استفاده از فناوری های نوین و خدمات الکترونیک، اظهار کرد: سعی کرده ایم تا با استفاده از خدمات الکترونیک و غیر حضوری، انواع موسسات را به مردم معرفی کنیم و فعالیت بسیاری از موسسات به شکلی مختلف و متنوع است که می توان برای هر یک، شیوه نامه‌ای اختصاصی تدوین کرد.

وی افزود: از طریق تعاملات مناسبی که با اتاق بازرگانی استان ها داشته ایم، انواع موسسات و تشکل ها از طریق درگاه های اینترنتی به مردم معرفی شده تا با تعهدات شرکت‌ها پیش از ثبت آشنا شوند.

رییس اداره ثبت موسسات غیر تجاری، شعبه و نمایندگی شرکت‌های خارجی ایران خاطرنشان کرد: تشکل هایی که از طرف اتاق بازرگانی استان ها، طبق ماده ۵۰ قانون «اتاق» به ما معرفی می شوند بعد از تحویل اظهارنامه به درگاه الکترونیکی اداره، این درگاه به بررسی اظهار نامه های آنها می پردازد و در صورت پذیرش، پروژه آنها در صف درگاه اینترنتی قرار می گیرد.

میرزا محمدی، ساماندهی و مهندسی شیوه نامه‌های مشخص برای ارائه ساز و کار های مشخص هر واحد یا تشکل صنفی را ضروری دانست و تصریح کرد: این فرایند هم اکنون به صورت کاملا الکترونیکی و آنلاین انجام می گیرد و تا کنون تشکل‌های ملی و سازمانی بسیاری از این طریق ثبت شده اند که همگی در گروه موسسات غیر تجاری قرار می گیرد و اتاق ایران مرجع اصلی صدور مجوز برای ثبت تشکل‌ها است.

وی افزود: الزامات قانونی مختلفی برای ثبت شرکت های گوناگون وجود دارد که باید اظهارنامه ها و اساسنامه های مرتبط آن توسط اتاق ایران دریافت و تحویل سامانه شده تا در صورت تایید پذیرش شود.

رییس اداره ثبت موسسات غیر تجاری، شعبه و نمایندگی شرکت های خارجی ایران خاطر نشان کرد: بررسی همه اظهار نامه ها به صورت کاملا جزیی از اهداف اجرای طرح بررسی الکترونیک است و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مهم‌ترین مشاور ما در این زمینه است .

میرزا محمدی یادآور شد: ثبت نام تجاری برای شرکت ها، از جایگاه ویژه ای در سامانه ثبت شرکت ها برخوردار است و لازم است تا پیش از پذیرش اظهار نامه‌ها، نام‌های پیشنهادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی توسط اعضای شرکت بررسی شود.

وی تاکید کرد: دسته بندی تمام اطلاعات در سامانه جامع الکترونیکی از مزیت های ایجاد این سامانه است و از اهداف راه‌اندازی آن وارد کردن اطلاعات به راحت ترین روش برای متقاضیان است.