نیاز مبرم بیمارستان‌های اصفهان به پرستار

درحالیکه آمار و اطلاعات موجود حاکی از شدت گرفتن همه گیری بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان هاست، به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مراکز درمانی نیاز مبرمی به نیروی پرستار برای ارائه خدمات به بیماران هستند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کمبود پرستار اعلام کرد: […]

درحالیکه آمار و اطلاعات موجود حاکی از شدت گرفتن همه گیری بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان هاست، به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مراکز درمانی نیاز مبرمی به نیروی پرستار برای ارائه خدمات به بیماران هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کمبود پرستار اعلام کرد: نیاز جدی به ۲۵۰ پرستار داریم که با استفاده از توان بیمارستان‌های کوچک توانستیم کمبو د یکصد پرستار را جبران کنیم. مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با تاکید بر اینکه با سه هزار بیمار کرونایی بستری در بیمارستان ها در مرکز شکنندگی بخش درمان استان قرار داریم، گفت: ما نیاز مبرمی به نیروی پرستار برای بکارگیری آنها در بخش های جدید کرونا داریم. شیما صفازاده با بیان اینکه ما موظف به ارائه خدمات به همه بیماران کرونایی و غیر کرونایی هستیم، افزود: کادر درمان و پرستاران در ۲ سال گذشته بی وقفه برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تلاش کردند که این امر به خستگی و فرسودگی روحی آنها منجر شده است.
وی خاطرنشان کرد ، اگر سایر اداره ها در برخی روزها تعطیل بودند اما نیروهای درمان و پرستاران در بیمارستان ها مشغول کار بودند و تعطیلی نداشتند.
صفازاده با بیان اینکه بی تفاوتی برخی افراد به دستورهای بهداشتی مقابله با کرونا و شیوع این ویروس به افزایش تقاضای درمان منجر می شود، تصریح کرد: پرستاران در شیفت های کاری فشرده فعالیت دارند، به طوریکه در برخی بیمارستان ها با ۳۵ تا ۴۵ شیفت کاری در ماه، روزی استراحت ندارند.
وی با تاکید بر اینکه نیروهایی که شیفت های متوالی به سر کار می آیند دارای توان و انرژی کافی نیستند، خاطرنشان کرد: بدلیل مراجعه زیاد بیماران، تخت خالی در بیمارستان نداریم و ناچار به افزایش تخت و بخش جدید هستیم به عنوان مثال اگر بخش جدیدی در یک بیمارستان ایجاد شود ناچار به کاهش پرستاران بخش های دیگر به منظور تامین نیروی انسانی بخش جدید هستیم.
به گفته وی، از طرف دیگر بیماران انتظارات و توقعاتی از کادر درمان و پرستاران دارند که باید پاسخ داده شود و بدلیل کمبود نیرو ممکن است در برخی موارد به تنش منجر شود.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه در این شرایط فوق حاد با کمبود نیرو و تجهیزات مواجهیم، گفت: راه اندازی بخش جدید مراقبت های ویژه ICU در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان به سه برابر نیروی بخش های عادی، پرستار نیاز دارد زیرا بیماران بستری در این بخش، شرایط بدتری دارند.
صفازاده با اشاره به تأمین نیروی پرستار، اظهار داشت: ما حتی از دانشجویان پرستاری، بازنشستگان، پرستاران شاغل در بخش خصوصی و پرستارانی که در خانه هستند درخواست
کمک کردیم.