نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد : تقویت دوباره تولید ملی در دور جدید تحریم‌ها

نایب رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در دور جدید تحریم‌ها با وجود ایجاد برخی محدودیت‌ها می‌توان با انتخاب سیاست‌های مناسب از سوی فعالان اقتصادی، تولید ملی را تقویت کرد.
مصطفی رناسی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: تحریم‌های جدید با وجود این‌که محدودیت‌هایی را برای کشور ایجاد می‌کند اما با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و کاهش رابطه با برخی کشور، در صورت انتخاب سیاست‌های مناسب از سوی فعالان اقتصادی، می‌توان تولید ملی را در این دوره تقویت کرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد :
تقویت دوباره تولید ملی در دور جدید تحریم‌ها

وی افزود: این گونه به نظر می‌رسد که تولید و اشتغال، اولویت دولت نیست و اگر دولت به ایجاد اشتغال نیز همچون ارائه یارانه‌های مستقیم و غیرمستقیم توجه می‌کرد، اقتصاد کشور از حالت فعلی خارج می‌شد و به این میزان سنگ‌اندازی در مسیر تولید صورت نمی‌گرفت.
نایب رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان همچنین اذعان کرد: رشد و توسعه اقتصادی نیازمند اعتماد مردم است و مبارزه با فساد، مهم‌ترین گام در این مسیر است.
رناسی تاکید کرد: فساد همچون عفونت در اقتصاد ریشه می‌کند و تا زمانی که این عفونت از اقتصاد دور نشود، سایر اقدامات به نتیجه نمی‌رسد؛ افزایش شفافیت موجب کاهش فساد، بهبود عملکرد سازمان‌های دولتی و افزایش اعتماد مردم می‌شود.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش شفافیت و مقابله با فساد اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در مقابله با فساد داشته باشند و اگر در جهت صحیح حرکت کنند، می‌توانند تصویر صحیحی از عملکرد افراد به جامعه منعکس کنند.
نایب رییس اتاق ایران در پایان بر لزوم حرکت دولت به سمت افزایش رفاه اقشار ضعیف تاکید و توجه بیشتر دولت به این اقشار را خواستار شد.