لایحه رتبه‌بندی معلمان به سال جاری نمی‎‌رسد؛ ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه طرح رتبه‌بندی معلمان

نماينده خميني شهر، عضو کمسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: شايد دولت به دليل بودجه‌ ناکافي و يا اين که اعتبار کافي وجود ندارد و يا به هر دليل ديگر هنوز طرح نظام رتبه‌بندي معلمان را در صحن دولت تصويب نکرده‌ است.

سید محمد جواد ابطحی اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان باید توسط دولت به مجلس ارائه شود چراکه اگر این طرح توسط مجلس ارائه می‌شد دارای بار مالی بود و طبق اصل ۷۵، شورای نگهبان آن‌ را ابطال می‌کرد.
نماینده مردم خمینی‌شهر ادامه‌ داد: این لایحه در کمسیون اجتماعی دولت تصویب شده و باید در صحن دولت ارائه شود تا به صورت یک مصوبه مطرح و سپس در قالب یک لایحه به مجلس ارائه شود، درکمیسیون آموزش و تحقیقات از طریق معاون پارلمانی رییس جمهور تلاش کرد‌ه‌ایم قبل از تعیین بودجه ۹۸ این لایحه در مجلس تصویب می‌شد تا بتوانند در بودجه ۹۸ اعتبارات کافی در نظر داشته‌ باشند. این عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: شاید دولت به دلیل بودجه‌ ناکافی و یا این که اعتبار کافی ندارد و یا به هر دلیل دیگر هنوز طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را تصویب نکرده‌ است، اگرچه الهیارترکمن- معاون پشتیبانی مالی آموزش و پرورش این خبر را اعلام کرده که حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته‌شده‌ است.