قطار توسعه در کشور متوقف نخواهد شد

اصفهان – سرپرست وزارت صمت گفت: قطار توسعه در کشور با وجود دشمنی‌های دشمنان کشور و به کار بستن تحریم‌های مختلف از حرکت نایستاده است و هرگز نیز متوقف نخواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: […]

اصفهان – سرپرست وزارت صمت گفت: قطار توسعه در کشور با وجود دشمنی‌های دشمنان کشور و به کار بستن تحریم‌های مختلف از حرکت نایستاده است و هرگز نیز متوقف نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: پویش «تولید، تداوم امید» به منظور بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح مهم صنعتی و معدنی کشور به ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد تومان، از هفته گذشته با افتتاح چهار طرح بزرگ ملی به فرمان رئیس‌جمهور آغاز شده است.

وی با با بیان اینکه در این پویش طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند، ابراز داشت: در ایستگاه دوم پویش «تولید، تداوم امید» طرح‌های مختلفی در فولاد مبارکه اصفهان امروز به بهره برداری رسید.

سرپرست وزارت صمت تاکید کرد: قطار توسعه در کشور با وجود دشمنی‌های دشمنان کشور و به کار بستن تحریم‌های مختلف نایستاده است و هرگز نیز متوقف نخواهد شد.

وی با اشاره به اجرای ۱۲ هزار ۵۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد اجرایی شده و سه هزار و ۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد صنعتی و معدنی در کشور تاکید کرد: اصفهان قطب صنعتی کشور است و شرکت فولاد مبارکه نیز نماد سعی، کار و تلاش در امر تولید و خودکفایی است.

۶۰۰ طرح با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت در واحدهای صنعتی اصفهان

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی دارد که بیش از نیمی از کل واحدهای صنعتی در استان اصفهان دارای طرح در حال اجرا هستند، گفت: ۶۰۰ طرح از این دسته پیشرفت بالای ۸۰۰ درصد داشته است.

مدرس خیابانی با اشاره به کلنگ زنی طرح نورد گرم دو در فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: با اجرای این طرح نیاز واحدهای هدف به نورد به میزان ۴.۴ میلیون تن برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: با قطع وابستگی کشور به واردات این محصول امکان صادرات این محصول به بازارهای هدف که از محصولات فولاد مبارکه بسیار خوب استقبال می‌کنند نیز وجود دارد و این امر امیدبخش آن است که با اجرای چنین طرح‌هایی در کشور شاهد قطع وابستگی درآمدی کشور به نفت باشیم.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه تصمیم بر آن است که در سال جاری درآمد ارز حاصل از صادرات کشور بیشتر ا نفت در اداره امور کشور استفاده شود، تاکید کرد: نکته نویدبخش دیگر اینکه با افتتاح طرح‌های ملی مهم مانند طرح‌های افتتاح شده در فولاد مبارکه اصفهان اشتغال رونق خواهد رفت.

عایدات افتتاح بخش نورد گرم ۲ فولاد مبارکه برای مردم منطقه استفاده شود

مدرس خیابانی مجموع سرمایه گذاری انجام شده در پروژه نورد گرم دو را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش این سرمایه گذاری با ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه مشخص خواهد شد و باید عایدی آن نیز برای جوانان ساکن منطقه مورد استفاده باشد.

وی با اشاره به با بهر برداری از خط تولید الکترود گرافیتی شهریور ماه امسال در استان یزد تاکید کرد: پس از بهره برداری از فاز دوم این خط نیمی از نیاز کشور به این محصول تأمین می‌شود.

مدرس خیابانی با اشاره به توان خوب اصفهان در تولید لوازم خانگی به بومی سازی پنل تلویزیون در یکی از کارخانه جات اصفهان گفت: این تحولی در عرصه تولیدات لوازم خانگی خواهد بود که نشان می‌دهد تحریم‌ها بر کشورها تأثیر نخواهد داشت بلکه باعث شده چشم امید از آن سوی مرزها برداریم.

سیاست سازمان صمت در قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی

وی با اشاره به سیاست این سازمان در قطع وابستگی به نفت تصریح کرد: محدودیت و ممنوعیت واردات برای وزارت صمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جزو برنامه‌های ماست و بر این اساس واردات بیش از دو هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه‌ای ممنوع شده است.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات در جهش تولید تأثیرگذار خواهد بود به مثالی در این ارتباط پرداخت و گفت: ممنوعیت واردات ماسک پس از شیوع کرونا موجب شد تا امروز روزانه ۶ میلیون ماسک در کشور تولید شود این در حالی است که پیش از این تنها ۱۹۰ هزار ماسک در روز تولد شده است.

وی با بیان مصداق‌هایی دیگر در این ارتباط به تحریم فولادمبارکه اصفهان و رشد تولیدات آن اشاره کرد و گفت: امروز صادرات این نهاد از ۷۰۰ هزار تن به یک و نیم میلیون تن و ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است و تحریم‌ها زمینه خودکفایی و رشد بیشتر این شرکت را فراهم کرده است.