فرودگاه اصفهان مجوز ورود به رنکینگ جهانی فرودگاه ها را کسب کرد

مدير کل فرودگاه هاي استان اصفهان گفت : فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان مجوز ورود به رنکينگ جهاني فرودگاه ها براي فصل دوم سال 2019 ميلادي را کسب کرده است.

حسن امجدی افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته و پیرو ارزیابی های دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، این فرودگاه مجوز ورود در رنکینگ جهانی ASQ را در فصل دوم سال ۲۰۱۹ دریافت کرده است.
« پروژه جهانی ASQ از طرف اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها ACI هر سال در ۴ دوره سه ماهه، در فرودگاه‌های واجد شرایط و متقاضی از سراسر جهان اجرا می‌شود؛ پایگاه سازمان جهانی فرودگاهها مستقر در مونترال کانادا مجری رنکینگ جهانی نظرسنجی کیفیت خدمات فرودگاهی موسوم به ASQ است . ASQ یک نظام خاص رتبه ‎بندی کیفیت خدمات فرودگاهی و تنها سیستم نظرسنجی جامع از طریق مسافر در کل دنیا است و ارزیابی کیفیت خدمات فرودگاهی را از طریق مسافران انجام می‎دهد.»
مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان همچنین گفت: هم اینک چهار طرح عمرانی خدماتی برای توسعه فرودگاه اصفهان شامل توسعه اپرون و یا پارکینگ هواپیما ، توسعه ترمینال پروازهای خارجی ، جایگاه تشریفات اختصاصی یا CIP و احداث موتورخانه سرمایش گرمایش شماره ۲ دردست اجراست .
وی از برنامه ریزی برای توسعه فرودگاه اصفهان تا رسیدن به جایگاه مناسب در صنعت حمل و نقل خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و جایگاه و اهمیت این فرودگاه در صنعت توریسم و چرخه توسعه گردشگری، نگاه ملی به توسعه فرودگاه اصفهان وجود دارد.
مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان با اشاره به اهمیت توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما ) فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اظهار داشت: سالهای گذشته تنها ۱۰ موقعیت پارک هواپیما در این فرودگاه وجود داشته که با تامین اعتبار این طرح از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و با استفاده از پیمانکاران داخلی به ۲۳ موقعیت افزایش یافته و توسعه و بهسازی اپرون به مساحت ۷۴ هزار متر مربع در حال اجراست.
وی اضافه کرد: طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه از دیگر طرح هایست که در سال آینده به بهره برداری می رسد و با توسعه فضا به میزان هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای ترمینال به بیش از ۲ برابر ظرفیت موجود خواهد رسید.
امجدی افزود: با اجرای این طرح نیاز فعلی مسافران به فضای ترمینال خارجی اصفهان برطرف خواهد شد و شرایط افزایش امکانات و تسهیلات خدماتی و نیز پذیرش استقبال کنندگان و مشایعت کنندگان در فضای ترمینال پروازهای خارجی فراهم می شود.
وی گفت: جایگاه تشریفات اختصاصی یا CIP از دیگر طرح های مورد نیاز فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بوده و با استفاده از ظرفیت داخلی در سال گذشته اجرای آن در مجاورت ترمینال داخلی فرودگاه آغاز شد و در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان بیان کرد: احداث موتورخانه سرمایشی، گرمایشی شماره ۲ فرودگاه از دیگر طرح های در حال اجرای در فرودگاه اصفهان است که برای فراهم آوردن هوای مطبوع در ترمینال های پروازی به مساحت حدود ۳۰۰ متر مربع و با ظرفیت سرمایش یک هزار تن و ظرفیت گرمایشی پنج هزار و ۵۵۰ کیلو وات در حال احداث است که تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: سال گذشته عملیات بهسازی و زیبا سازی ترمینال داخلی فرودگاه انجام شد که در قالب این طرح نور پردازی و زیبا سازی ترمینال، افزایش کانترهای پروازی، تغییر چینش و افزایش گیت های بازرسی، بهسازی کلیه سرویس های بهداشتی، ‌بهسازی و تجهیز رستوران،‌ استقرار بازارچه های فروش با صندوق فروش مرکزی، افزایش و بهسازی اتاق سیگار و اتاق مادر و کودک، اضافه شدن فضای بازی کودکان، ‌استقرار غرفه های برند ،استقرار میز خدمت و راهنمای مسافر در ترمینال داخلی فرودگاه انجام شد.