سه شهرک صنعتی تخصصی در اصفهان احداث می شود

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: عملیات احداث سه شهرک صنعتی تخصصی مصوب در آینده نزدیک در این منطقه آغاز می شود.

سه شهرک صنعتی تخصصی در اصفهان احداث می شود

محمد جواد بگی افزود: این شهرک ها شامل شهرک تخصصی تولید دارو، صنایع پایین دستی پتروشیمی، تبدیلات گازی و تولید کاتالیست ها و همچنین اولین شهرک تخصصی فرآوری عناصر راهبردی نایین است.
وی گفت: راه اندازی شهرک های صنعتی تخصصی گام موثری برای توسعه فراصنعتی استان و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در صنایع دانش بنیان است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: توسعه شهرک های تخصصی راهکار مناسبی برای توسعه صنعتی استان محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به توسعه آنها شود.
وی با اشاره به توانمندی های بالای استان اصفهان در بخش صنعت و رویکرد جدید حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان در این استان، افزود : اصفهان به عنوان
صنعتی ترین استان کشور، می تواند به عنوان الگو و پایلوت صنایع کوچک دانش بنیان در کشور تبدیل شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی فعال، پنج هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در حال ساخت، بیش از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی و بیش از ۱۳ هزار هکتار اراضی صنعتی در این استان وجود دارد.
وی افزود: استان اصفهان هم اکنون در مسیر تبدیل شدن به استانی فراصنعتی با مزیت های دانش بنیان، صادرات گرا، با قابلیت رقابت پذیری در حال حرکت است.
بگی همچنین شهرک فناوری اصفهان را یکی از بسترهای مناسب میزبانی از شرکت های دانش بنیان استان دانست و افزود: توسعه این شهرک همراه با گسترش فعالیت کلینیک های کسب و کار، گام مهمی در راستای حمایت از اقتصاد دانش بنیان و کمک به رفع چالش های مدیریتی و فناوری شرکت های تولیدی و صنعتی استان است.
۷۶ مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با ۱۲ هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
همچنین اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.