دفن اصولی پسماند در گلپایگان با نظارت محیط زیست

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: زباله هایی که سال های قبل در دشت شمال به صورت مطلوب دفن نشده بود، اکنون بر اثر بارندگی ها نمایان شده است که شهرداران و شرکت بازیافت مکلف هستند براساس مصوبه شورای تامین، ظرف مدت ۴۰ روز اشکالات را با نظارت محیط زیست مرتفع کنند.

حسین یارمحمدیان در حاشیه کلنگ زنی پارکینگ طبقاتی در شهر گلپایگان، در خصوص دفن زباله در شهرستان، اظهار کرد: پسماند شهرستان گلپایگان با مجوز اداره محیط زیست سال ها در دشت شمال دفن می شده است، همچنین براساس تایید محیط زیست و آنچه که اعضای شورای تامین امروز با حضور در آن محل مشاهده کردند، پسماند شهرستان کاملا اصولی در حال دفن است.

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه تراشه های بسیار عمیقی کنده شده و زباله ها در آن مکان دفن می شود، گفت: اما زباله هایی که سال های قبل در آنجا به صورت مطلوب دفن نشده بود، اکنون بر اثر بارندگی ها نمایان شده است، البته شهرداران و شرکت بازیافت باتوجه به اینکه این زباله ها مربوط به سال های قبل است، مکلف هستند براساس مصوبه شورای تامین، ظرف مدت ۴۰ روز  اشکالات را با نظارت محیط زیست مرتفع کنند.

همچنین علی بختیار، نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها، اظهار کرد: مجلس دهم حمایت بسیار خوبی از شهرداری ها و دهیاری‌های کشور داشت، در این راستا سه درصد مالیات بر ارزش افزوده در قانون بودجه برای حمایت از شهرداری و دهیاری‌ها اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان گلپایگان منابع بسیار خوبی برای شهرداری ها آماده و با حمایت خوبی که شورا از شهرداری انجام داده است، مسیر بسیار خوبی را طی می کنند تا از سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت راه اندازی پروژه ها استفاده کنند.

بختیار تأکید کرد: مسیری که شورای شهر گلپایگان طی می کند مسیر بسیار درست و به سمتی است که امیدواریمدبودجه شهرداری گلپایگان طی یکی دو سال آینده از ۸۴ میلیارد تومان فعلی به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

نماینده گلپایگان وخوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث پارکینگ طبقاتی آرزوی سال های سال بازاریان بود، به طوری که زمانی که پروژه کابل ۲۰ کیلو ولت خیابان امام خمینی قرار بود اجرا شود، این پروژه از خواسته های بازاریان بود و امیدواریم این پروژه بر اساس زمان بندی مشخص شده به بهره برداری برسد.

بختیار با بیان اینکه تلاش های خوبی توسط مسئولان شهرستان انجام شده و همه دست به دست هم دادند، خاطرنشان کرد: ستاد کرونا در کشور و شهرستان مدیریت خوبی داشت و از کادر بهداشت و درمان نیز تقدیر و تشکر می کنم، همچنین از بازاریان که در ایام شب عید باوجود اینکه با رکود بازار مواجه بودند اما با ستاد مقابله با کرونا همراهی کردند.

همچنین پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان نیز در حاشیه این مراسم، گفت: احداث پارکینگ طبقاتی جز اولویت های کاری شهرداری گلپایگان قرار گرفت و با جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی پروژه پارکینگ طبقاتی در زمینی به مساحت حدود هزار و ۷۰۰ متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۸۰۰ مترمربعی  در ۴ طبقه با ظرفیت ۲۲۰ خودرو و با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال امروز کلنگ زنی می شود که در نوع خود بی نظیر است و این پروژه در شورای پنجم افتتاح خواهد شد.