دریافت دارو را سخت نکنید

الزامی شدن کد رهگیری برای خدمات درمانی تأمین اجتماعی، از سوء استفاده از کد ملی بیمه شده در بخش درمان جلوگیری می‌کند و با توجه به اینکه اجرای طرح، به زودی الزامی می‌شود، از بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌خواهیم که در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir، خودشان و افراد تبعه‌شان را ثبت نام و شماره تلفن همراهشان را حتماً در این سامانه وارد کنند تا از طریق پیامک بتوانند کد رهگیری دریافت کنند

با وجود لغو اجرای طرح ارائه خدمات درمانی تأمین اجتماعی از جمله نسخه پیچی دارو با کد رهگیری، اما برخی داروخانه‌های استان، بدون کد رهگیری، دارو نمی‌دهند. رئیس اداره نظارت و بازرسی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان درباره این تخلف گفت: بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند گزارشِ تخلف را از طریق سامانه‌های تلفنی شبانه روزی ۱۴۲۰ و سایت https://۱۴۲۰.tamin.ir اعلام کنند.

علیرضا عابدی گفت: الزامی شدن کد رهگیری برای خدمات درمانی تأمین اجتماعی، از سوء استفاده از کد ملی بیمه شده در بخش درمان جلوگیری می‌کند و با توجه به اینکه اجرای طرح، به زودی الزامی می‌شود، از بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌خواهیم که در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir، خودشان و افراد تبعه‌شان را ثبت نام و شماره تلفن همراهشان را حتماً در این سامانه وارد کنند تا از طریق پیامک بتوانند کد رهگیری دریافت کنند.

محمود اعتباریان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اجرای طرح ارائه خدمات درمانی تأمین اجتماعی با کد رهگیری، نظارت بیشتر را دنبال می‌کند و اینکه داروخانه دار می‌تواند سریعاً به همان نسخهٔ تجویز شده دسترسی داشته باشد.

الزام کد رهگیری برای ارائه هرگونه خدمات درمانیِ بیمه شدگان سلامت، از زمستان سال ۱۴۰۰، همزمان با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک اجرا شد.

محمد حسین صفاری، مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان سلامت، اگر کد رهگیری را بنا برعللی در دسترس نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت ایرانیان به نشانی bimehsalamatiranian.ir سوابق نسخه‌ای، کد رهگیری خدمت درمانی را دریافت کنند.

بیمه سلامت مطالبه‌های داروخانه‌های استان را بدون تأخیر پرداخت کرده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: کل هزینه‌های دارویی پرداخت شدهٔ این اداره کل به داروخانه‌های استان در سال گذشته، پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

محمدحسین صفاری اضافه کرد: از تیر پارسال، با اجرای طرح دارویار مقرر شد ارز ترجیحیِ دارو از طریق بیمه‌های پایه درمان به داروخانه‌ها پرداخت شود که سهم بیمه سلامت استان، پرداخت دو هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بوده است.

در استان اصفهان بیش از هزار داروخانه هست و با فعالیت حدود ۱۰ کارخانه، اصفهان، سومین استان تولیدکننده دارو پس از تهران و البرز است.