بیش از ۹۶ درصد زنان ایرانی به برکت انقلاب تحصیلکرده و با سوادند

در دوران رژیم ستم‌شاهی فقط ۲۴ درصد زنان جامعه با سواد بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۶ درصد زنان ایرانی تحصیل‌کرده و با سواد هستند

استاندار اصفهان گفت: در دوران رژیم ستم‌شاهی فقط ۲۴ درصد زنان جامعه با سواد بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۶ درصد زنان ایرانی تحصیل‌کرده و با سواد هستند.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی در دیدار با خانواده شهیدان رضا و محمد جوانی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا با اشاره به دروغ‌پراکنی‌های دشمنان درباره اتفاقاتی که در روزهای اخیر در مدارس رخ داده است، افزود: دشمنان کشور ما را متهم می‌کنند که مخالف تحصیل زنان است در صورتی که پیش از انقلاب اسلامی درصد کمی از بانوان تحصیل‌کرده بودند.

وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ایران الگو شود و دیگران از موفقیت‌های آن با خبر باشند، ادامه داد: دشمنان می‌خواهند مردم تصور کنند که اگر قصد زندگی در این کشور را دارند، باید زیر سایه حکومت طاغوت و آمریکا زندگی کنند اما شهیدان مسیر دیگری را رفتند و به ما آموختند که باید مقاومت کنیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: یکی از جلوه‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت است و از بدو شروع نهضت امام خمینی (ره) تا امروز با استمداد از این فرهنگ، توانسته‌ایم مکتب شیعه را در دنیایی که سخن از خدا گفتن یک جرم محسوب می‌شود، حفظ کنیم.

مرتضوی افزود: مشکل بسیاری از کشورهای نظام سلطه که بر ما می‌تازند و ما را تحریم و محدود می‌کنند، این است که چرا ما منادی فرهنگ اهل بیت (ع) هستیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت از همان ابتدا، نگاه به مظلومان عالم و مقابله با استکبار و ظلم را پیشه خود کرده و همیشه هم در این مسیر حرکت کردن هزینه داشته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسیری که در انقلاب اسلامی در حال طی کردن هستیم مانند دوران صدر اسلام است، اضافه کرد: به نظر می‌آید که تاریخ قواعد خود را در یک شرایط و ساختار دیگری تکرار می‌کند و این پایداری است که می‌تواند ما را به صلاح برساند یا مانع عاقبت به خیری ما شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در گام اول، شهدا در این مسیر الگو، پرچمدار و منادی هستند چرا که توانستند این مسیر را که در دوران دفاع مقدس تجلی پیدا کرد باز کنند و به بقیه نیز نشان دهند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دشمنان بسیار تلاش کردند که انقلاب اسلامی رشد نکند و ریشه ندواند، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به جای جای دنیا صادر شده، یک الگو به‌شمار می‌آید و نگاه متفاوتی را در کشورهای مسلمان دنیا ایجاد کرده است. همزمان با روز بزرگداشت شهدا، استاندار اصفهان با حضور در منزل شهیدان “رضا و محمد جوانی” با خانواده آنها دیدار کرد.

بیست دوم اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.