بیش از ۳۳ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد اصفهان ایجاد می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان گفت: بودجه امسال این نهاد در حوزه اشتغال ٣٥ هزار و ١١١ میلیارد ریال برای ایجاد ۳۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی است

کریم زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای ایجاد، راه اندازی و پایدارسازی طرح های مددجویی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می شود.
وی گفت : در بازه زمانی پنج سال گذشته، هشت هزار و ۶٣٠ خانوار از مددجویان، از پوشش این نهاد خارج و از نظر اقتصادی خودکفا شدند.
زارع افزود:با حمایت انجام گرفته مدد جویان در زمینه خدمات، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، قالی بافی، صنفی و صنعتی به خودکفایی رسیده و مشغول به کار شده اند و برای این منظور مراسمی سوم آبان امسال به‌منظور ترویج فرهنگ کار و تلاش، هویت بخشی به مددجویان، افزایش روحیه امید و انعکاس پیام خدمات این نهاد و همچنین معرفی و تجلیل از این مددجویان برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: این خانوارها در میان ۱۰۰ هزار طرح اشتغال ایجاد شده در سطح کشور در پنج سال اخیر با کسب درآمد لازم به خودکفایی، عزت نفس و استقلال مالی رسیده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)اصفهان اظهار داشت: در این مراسم از ١٠ طرح منتخب مددجویان در زمینه‌های خانه بازی، کارگاه خیاطی، کشت گلخانه ای، دفتر وکالت، ساخت کفی تریلی، طرح دانش بنیان، طرح پرورش گاو شیری، طرح جعبه های صنایع دستی، تولید و پرورش قارچ و آموزشگاه رایانه تجلیل می‌شود.
زارع اشتغال و کارآفرینی را یکی از محورهای مورد تاکید کمیته امداد امام خمینی(ره) از بدو تاسیس تاکنون عنوان کرد و گفت: این نهاد مردمی تاکنون توانسته بسیاری از مددجویان را از زیرپوشش خود خارج و به خودکفایی آن‌ها کمک کند.
وی یادآور شد: شروع چرخه حمایت در این نهاد به ٢ صورت است؛ افراد یا شناسایی می‌شوند یا خودشان را معرفی می‌کنند، پس از آن در معاونت حمایت، شرایط آنها بررسی و اگر در دهک‌های پایین جامعه باشند و توانایی کار داشته باشند به واحد اشتغال و خودکفایی معرفی می‌شوند، مشاوره شغلی صورت می‌گیرد و آنها براساس امکان و علاقه خود می‌توانند یک کار را راه اندازی کنند و یا به بنگاه‌های موجود اشتغال‌زایی معرفی و از این طریق مشغول به کار شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان افزود: مددجویان و خانوار دهک‌های پایین جامعه در سه مسیر، راهبری شغلی، هدایت و مشاوره و یا معرفی به مراکز کاریابی به بازار کار وارد می شوند.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست‌های این نهاد توجه به مساله راهبری مشاغل است، گفت: تمرکز در این مسیر بر زنان سرپرست خانوار و افرادی است که امکان فعالیت در خارج از منزل را نداشته باشند.
بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان هستند.