ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید/اقدام برای حل چالش های ۱۱ شهرک صنعتی

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق اصفهان و دانشگاه آزاد از ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید توسط این سرای نوآوری خبر داد و گفت: در سال جاری برای بازدید از ۱۱ شهرک صنعتی مهم و حل چالش های آن ها در قالب پروژه های استارتاپی و طرح های “پویش” و “همصدا” برنامه ریزی های لازم […]

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق اصفهان و دانشگاه آزاد از ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید توسط این سرای نوآوری خبر داد و گفت: در سال جاری برای بازدید از ۱۱ شهرک صنعتی مهم و حل چالش های آن ها در قالب پروژه های استارتاپی و طرح های “پویش” و “همصدا” برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن لوح موسوی با اشاره به برنامه های این سرای نوآوری درباره دو طرح کلیدی با عناوین “طرح پویش” و “طرح همصدا” (همکاری مؤثر صنعت و دانشگاه و اتاق اصفهان)، گفت: هر دو طرح با استقبال خوب صنعت استان مواجه شده است. لازم به ذکر است که طرح دوم، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین ۱۴۰ طرح به عنوان برترین راهکار و الگوی همکاری صنعت و دانشگاه در سال ۹۹ انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۹ و در مواجهه با بحران کرونا مبلغ ۷ میلیارد ریال تسهیلات از طرف اتاق بازرگانی به شرکت های دانش بنیان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به تولید ۱۰ محصول مختلف در حوزه  کنترل بحران کرونا شد که معاونت علمی ریاست جمهوری در سال گذشته از آن‌ها بازدید کرد.

دکتر لوح موسوی افزود: در سال ۱۳۹۹ سرای نوآوری به صورت خودگردان و بدون نیاز به بودجه دانشگاه اداره شد و کلیه هزینه های اداری و پرسنلی سرا از منابع خارجی تامین شده است. اعتبارات و بودجه اخذ شده از اتاق بازرگانی اصفهان برای سرا در حدود بیست میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ است و پیش بینی می شود درآمدهای خارجی طرح ها و قراردادهای منعقده نیز به همین میزان باشد.

رایزنی با ذوب آهن اصفهان برای تولید کریستالیزاتور
انعقاد قرارداد با شرکت های بزرگ

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد به طرح تولید کریستالیزاتور، بر اساس رایزنی با ذوب آهن اصفهان و سرمایه گذاران و دانشگاه با حجم سرمایه گذاری اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال و حجم سرمایه گذاری کل ۲۰۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این طرح تا مرحله داوری در شورای اقتصاد دانش بنیان استان پیش رفته و هسته فناور صاحب این فناوری در خصوص نمونه سازی و اخذ موافقت شرکت ذوب آهن به عنوان کارفرما اقدامات لازم را صورت داده است.

لوح موسوی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان نیز اقدام به تشکیل اسپیناف با دانشگاه با سهام برابر برای تولید نیمه هادی کرده است. از سوی دیگر با استقرار یک هسته فناور در زمینه ارائه خدمات مهندسی از راه دور موافقت شد. با این حال به دلیل نبود فضای استقرار در حال حاضر و نیاز به اجاره محلی در مرکز شهر اصفهان، هنوز هسته های فناور مورد نظر نتوانسته اند مستقر شوند. لازم به ذکر است که برای حل چالش کمبود فضا در بودجه سال ۱۴۰۰ اجاره محلی برای تامین فضای استقرار هسته ها پیش بینی شده است.

وی افزود: کلیه فعالیت های سرا بر اساس ارتباط با صنایع تولیدی و نیازسنجی این صنایع است. در این راستا بیش از ۱۰ چالش مشخص شناسایی و  برای آن ها پروپوزال ارائه شده است. شایان ذکر است که در سال جاری برای بازدید از یازده شهرک صنعتی مهم و حل چالش های آن ها در قالب پروژه های استارتاپی و طرح های “پویش” و “همصدا” برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه تاکنون به غیر از قرارداد با اتاق بازرگانی با سه شرکت بزرگ تفاهمنامه منعقد شده است و یک قرارداد نیز برای هوشمندسازی شبکه توزیع برق با یک شرکت بزرگ منعقد و پیش پرداخت و مرحله دوم نیز دریافت شده است، تصریح کرد: برای احصاء استعدادها و طرح های خلاقانه در جهت پیشبرد اهداف مدنظر، رویداد چالش فناوری و رویداد واتص (وبینار انتقال تجربیات صنعتی) و همچنین اعزام صنعتیاران سرای نوآوری به صنایع انجام شده است.

ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان
برگزاری ماراتن صنعتیار برای کشف و آموزش رابطین بین صنعت و دانشگاه

لوح موسوی تحقق ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت را به عنوان اهداف اصلی این سرای نوآوری یاد کرد و گفت: با ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان سعی شد تا در این مسیر گام های رو به جلویی برداریم. ضمناً با ارائه طرح ها به سرمایه گذاران و کشف فرصت های سرمایه گذاری در قالب “طرح رویش”، تجاری سازی و تولید ثروت در دستور کار سرا قرار گرفته است. ضمناً در مواجهه با بحران کرونا، ۱۰ طرح و پروژه تعریف شد و بخشی از آن ها از جمله تجهیزات ضد عفونی کننده و کیت تشخیص کرونا ساخته شده و آزمایش تست تشخیص کرونا با تخفیف و قیمت مناسب در اختیار اعضای اتاق بازرگانی و مردم اصفهان قرار داده شد.

وی همچنین به برگزاری ماراتن صنعتیار به منظور کشف و آموزش رابطین بین صنعت و دانشگاه(صنعتیاران) توسط سرای نوآوری در بهمن ماه ۹۹ اشاره کرد و شناسایی حداقل ۵ چالش مهم صنعتی در زمینه های کولینگ تاور، خاک نسوز کوره های ذوب، طراحی سرشعله، ایده های ابتکاری در زمینه جعبه های جمع شوی پیک موتوری و قالب سازی سریع در یکی از شرکتهای تولیدکننده انواع قالب و قطعات بدنه خودرو را از جمله نتایج آن معرفی کرد.

لوح موسوی با اشاره به جذب بیش از ۲ میلیارد ریال از منابع خارج از دانشگاه برای پیشبرد اهداف سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه از اجرای طرح پویش در قالب «نمایشگاه آنلاین پویش کار و مهارت آموزی سرای نوآوری» با هدف معرفی نیروی کار از دانشگاه به صنعت و آغاز به کار و کارآموزی بیش از ۳۰۰ دانشجو در بنگاه های اقتصادی و دریافت بیش از ۲۰۰ موقعیت شغلی برای سه هزار درخواست واصل شده از طرف متقاضیان خبر داد.