اموال سرقتی مکشوفه در یک سامانه ثبت می شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه تا آخر سال در اصفهان راه‌اندازی می‌شود تا مردم نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود از این طریق اقدام کنند. سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی اظهار […]

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه تا آخر سال در اصفهان راه‌اندازی می‌شود تا مردم نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود از این طریق اقدام کنند. سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: دوم دیماه سال جاری خدمت رهبر معظم انقلاب به نیابت از مردم اصفهان مشرف شدیم که ایشان از روند فعالیت نیروی انتظامی ابراز تشکر کردند و فرمودند فعالیت‌های نیروی انتظامی با گذشته قابل مقایسه نیست و با گذشته‌های دور اصلاً قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه ایشان خطاب به ما فرمودند که باید به مجموعه فعالیتهای انتظامی خود شتاب و سرعت دهید، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب به این نکته اشاره کردند که فعالیت‌های نیروی انتظامی همواره در جلوی چشم مردم قرار دارد و هر نوع اقدامی که انجام دهد به کل نیروهای مسلح و سپس نظام تعمیم داده می‌شود و در ادامه نیز فرمودند که نیروی انتظامی باید مقتدر، عادل و هوشیار باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب، نیروی انتظامی با گردنکشان و خاطیان برخورد جدی دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی از دستگاه‌های اصلی ضامن اجرای قوانین و مقررات در حوزه عدالت است و در زمینه هوشیاری نیز افزایش قدرت پیش‌بینی، اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی پیش‌دستانه در دستور کار نیروی انتظامی است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه در حوزه نزاع منجر به جرح افراد در سال ۹۶ تعداد ۳۷ هزار و ۷۵۱ نفر در اصفهان تحت معاینه پزشکی قانونی قرار گرفتند که نسبت به سال قبل ۳.۲ کاهش داشته است، بیان داشت: اصفهان در رتبه چهاردهم نزاع کشور به نسبت جمعیت (سومین استان پرجمعیت کشور) قرار دارد که نسبت خوبی است.

معصوم بیگی ادامه داد: با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در اصفهان ۷۲۸ نزاع منجر به جرح و مراجعه به پزشکی قانونی داشتیم در حالیکه در میانگین کشوری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۶۷۲ مورد نزاع منجر به جرح نیازمند به مراجعه به پزشکی قانونی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در ۹ سال اخیر کمترین نزاع در اصفهان را در سال ۹۶ شاهد بوده‌ایم، اضافه کرد: جرم ناشی از ضرب و جرح موردنیاز به پزشکی قانونی در استان اصفهان در ۹ سال گذشته به طور کلی با کاهش روبرو بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ در ۱۵ شهرستان استان اصفهان کاهش جرم نزاع را شاهد بودیم که بیشترین مورد مربوط به شهرستان نایین با ۳۸ درصد کاهش است، ابراز داشت: فریدونشهر با ۳۵.۱ درصد، خمینی شهر ۲۵.۱، مبارکه ۲۲.۳ وگلپایگان ۲۳.۱ درصد به همراه نایین پنج شهرستانی هستند که بیشترین نرخ کاهش نزاع را در سال گذشته داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه متوفیان ناشی از عوارض سوء مواد مخدر در سال ۹۶ میزان ۷.۳ درصد کاهش را شاهد بودیم که این نرخ در کشور ۴.۲ درصد بوده است، بیان داشت: بر این اساس اصفهان در این زمینه رتبه دوازدهم کشور را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر دارد.

معصوم بیگی با اشاره به طرح ابتکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان با عنوان «۴۰ سال امنیت پایدار» تاکید کرد: این طرح از ابتدای دی ماه در حال اجرا است که تبیین دستاوردهای نیروی انتظامی یکی از اهداف این طرح است، مهم‌ترین دستاورد پلیس در سالهای گذشته از دیدگاه من تغییر رویکردهاست، پلیس در کنار مردم، همیار و غمخوار مردم است و در همه صحنه‌ها چه غم و چه شادی در کنار آنها حضور دارد به نوعی که روز گذشته نیز با شادی مردم در بازگشایی زاینده‌رود همراه بودیم.