افتتاح مرکز تحقیقات حقوق در دانشگاه آزاد اصفهان

گروه حقوق دانشگاه آزاد از گروه‌های قدیمی، فعال و پویا است و با راه اندازی این مرکز آموزش بسیار خوبی می‌تواند برای دانشجویان حقوق ارئه کند

مرکز توسعه آموزش و تحقیقات حقوق و شبیه سازی رسیدگی به دادرسی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری اصفهان در این آیین گفت: تفاهمنامه‌ای از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برای راه اندازی و ایجاد دادگاه‌های مجازی منعقد شد که دانشگاه زیر ساخت‌های آن را فراهم کرد. حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: با توجه به محدودیت‌های که در محاکم قضایی برای حضور دانشجویان و دانش آموزان وجود دارد و حجم فعالیت همکاران قضایی بسیار زیاد است با این تفاهم نامه و راه اندازی این مرکز زمینه آموزش روند فعالیت قضایی فراهم می‌شود.
وی گفت: این مرکز مانند یک دادگاه شبیه سازی شده و وظایف وکیل مدافع تا مرحله صدور دادنامه مشخص و اجرای می‌شود.
رییس کل دادگستری اصفهان افزود: دادگاه‌های مجازی و این طرح تاکنون در کشور اجرا نشده و برای اولین بار در اصفهان همانند طرح زنگ قانون و سفیران پیشگیری اجرا و می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: گروه حقوق دانشگاه آزاد از گروه‌های قدیمی، فعال و پویا است و با راه اندازی این مرکز آموزش بسیار خوبی می‌تواند برای دانشجویان حقوق ارئه کند.
پیام نجفی افزود: حدود هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که توسعه برنامه‌های آموزشی و تحقیقی می‌تواند در مهارت افزایی و آموزش آنها نقش آفرینی کند.