آخرین جزئیات احداث خط ۲ مترو اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: مجموع پیشرفت فیزیکی خط دو مترو از دو سال و نیم گذشته تاکنون، ۳۲ درصد در بخش سازه و عمران بوده است که امیدواریم در این دوره مدیریت شهری به پایان برسد. محمدرضا بنکدار هاشمی در جریان بازدید اعضای شورای شهر اصفهان از خط دو مترو اصفهان، اظهار کرد: […]

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: مجموع پیشرفت فیزیکی خط دو مترو از دو سال و نیم گذشته تاکنون، ۳۲ درصد در بخش سازه و عمران بوده است که امیدواریم در این دوره مدیریت شهری به پایان برسد.
محمدرضا بنکدار هاشمی در جریان بازدید اعضای شورای شهر اصفهان از خط دو مترو اصفهان، اظهار کرد: در تعریف جدید، فازهای خط دو مترو اصفهان از سه فاز به شش فاز تغییر کرد، بر این اساس فاز اول از دارک تا لاله تعریف شده که از سال ۹۶ تا کنون ۵۰۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده و تا کنون شهرداری نیز ۱۵۰ میلیارد تومان از آن را پرداخت کرده است، منابع این فاز به اتمام رسیده اکنون ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی در این فاز داریم. وی افزود: فاز دوم از ایستگاه کهندژ تا خیابان خلجا تعریف شده است، هر ایستگاه یک پیمانکار جداگانه دارد، ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز برای این فاز دریافت شده است، از این مقدار ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۵۰ میلیارد تومان نیز از منبعی دیگر در این فاز هزینه شده است. مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: در فاز سوم از میدان امام حسین تا میدان قدس نیز قرار بوده ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شود که ۳۰۰ میلیارد تومان آن با اوراق مشارکت تأمین شده و ۱۵۰ میلیارد تومان آن تأمین و در ایستگاه‌ها هزینه شده است. بنکدار هاشمی اضافه کرد: برای فاز چهارم ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که ۴۳۰ میلیارد تومان توسط بانک سپه و مابقی توسط بانک شهر پرداخت می‌شود، اخیراً در این فاز این مبلغ پرداخت شده و در صدد بستن قرار داد هستیم. در دو ماه آینده عملیات اجرایی سه ایستگاه ابن‌سینا، حافظ و امام علی (ع) نیز آغاز خواهد شد. وی تصریح کرد: فاز پنج مترو نیز دپوی خط دو است، با توجه به مشکلاتی که در تملک زمین این فاز وجود داشته، اجرای این فاز به تعویق افتاده است، در بودجه ۱۴۰۰، ۸۰۰ میلیارد تومان باید در این فاز هزینه شود، بنابراین درصددیم تملک این فاز را در سال جاری انجام دهیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی ها عملیات اجرایی ایستگاه‌های خط دو باید پیش از ورود تی بی ام انجام شود، بنابراین برای احداث این ایستگاه‌ها مشکلات ترافیکی برای شهروندان ایجاد نمی‌شود، همچنین در کاهش هزینه‌ها نیز تأثیرات بسزایی داشته است، در این راستا از ایستگاه دارک تا لاله همه ایستگاه‌ها پیش از ورود تی بی ام آماده شده است.